Archief - PC Vind DVD Writer niet..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DeathSythe`

Legacy Member
Ik heb dus daarjuist een DVD Writer gekocht van Liteon omdak ik problemen had m'n gewone writer. Ik heb dus m'n DVD Writer vanboven gestoken , jumper op master gezet , de IDE kabel erin gestoken en de power kabel en m'n gewone lezer heb ik als Slave gezet en ook IDE -en power kabel erin gestoken. Maar als ik mijn computer opstart vind hij de master en slave niet ( dat staat er al op in het begin ) maar als ik m'n gewone lezer als master zet en m'n DVD writer als slave herkent hij wel m'n gewone lezer maar niet m'n DVD writer... weet iemand hoe dit komt ?

DeathSythe`

kakakaka

Legacy Member
Ik weet niet of dit goede raad is :)
Maar in bios kunde die apparaten herkennen , miss helpt dat .
Zo niet , don't shoot me :unsure:

DeathSythe`

Legacy Member
hoe bedoel je in de bios kun je ze herkennen ? als ik m'n gewone lezer op master zet kan ik da zien op Second Boot Device.. maar voor de rest ?..

kakakaka

Legacy Member
Bij standard cmos features , daar die sec slave of zo herkennen.
Meer weet ik ook niet. :sad:

DeathSythe`

Legacy Member
Als ik die second slave zet op CD/DVD wil de pc niet verder gaan dan het beginscherm.. waar opstaat Primaire Master Detected enz...

Maarja, toch bedankt :x

kakakaka

Legacy Member
Ik heb da ook al gehad dat die niet meer wou booten na zo te prutsen met HD en dvd.
Maar ik heb die dan op verschillende plaatsen gezet , dvd op primary slave , HD2 op secondary master , ipv , hd2 op primary slave en dvd op secondary master en ineens werkte dat... (jumpers nie vergeten :p ) .
Ik zeg maar wat ik heb meegemaakt met mijn rotbak :) , dus wil nie zegge dat da bij jou hetzelfde geval is :unsure:

DeathSythe`

Legacy Member
hehe wie weet :p ik zal het zkr eens proberen ;) maar ik heb wel geen primaire slave.. alleen primaire Maser en dan sec master/slave

Exit

Legacy Member
drive alleen aansluiten (al de rest eraf en zien bij booten of ie er op komt, ander is die drive defect en moet ge gaan ruilen

DeathSythe`

Legacy Member
Ik heb het ook gevraagd aan iemand da ik ken en volgens hem is er iets mis met de DVD zelf.. want als ik de stroomkabel er in steek kan ik hem nog altijd niet open doen en als ik m'n gewone lezer daar steek wel.. dus.. eens trug naar de winkel gaan..

Exit

Legacy Member
als ge ENKEL voeding erinsteekt (dus niet ide, brede plate kabel) moet uie open en sluiten, zonie, drive kapot!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan