Archief - PC valt uit na enkele minuten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skyscraper

Legacy Member
Hey,

ik heb 'n desktop pc met 'n nog redelijk goede configuratie die ik niet vaak gebruik.
Gisteren starte ik hem op en na 'n paar minuten hoorde ik hem alweer rebooten, waardoor hij direct in 'n soort startup repair schoot (waarschijnlijk ging hij té plots rebooten waardoor 'r vanalles misloop). Tijdens deze repair kreeg mijn scherm ook gekleurde verticale strepen.. de repair lukte zogezegd maar tijdens het rebooten bleven die strepen & geraakte hij niet voorbij 't windows lading scherm (daarna werd 't gewoon zwart).
Nu is 't mij zelf gelukt om via system restore hem weer normaal te doen booten, zonder strepen.. ma na 'n tiental minuten de pc te gebruiken liep hij weer vast.. en de keer erna ook & met weer die strepen.

Deze ochtend probeerde ik nog eens te booten en herstarte hij zelf weer na 'n aantal minuten inclusief strepen.

Iemand 'n idee wat er aan de hand is? Sounds like some serious (hardware) damage, en zou niet graag alles verliezen..

Thanks

AzZ_KiKr

Legacy Member
resultaten memtest/chkdsk/....?? Eerst die testen, als die OK zijn, eens andere videokaart/onboard testen...

kan al wa dingen uitsluiten...

JackSparrow

Legacy Member
heating probleem? misschien dat hij te warm wordt en dat uw Videokaart ook begint te flippen van de warmte ... (stofprobleem?)

Skyscraper

Legacy Member
Kan die memtest niet bootable maken, alle cdschrijvers zijn kapot & mijn bios kan niet van USB booten. Chkdsk is nu bezig.

Ik dacht ook al aan 'n heating probleem, sinds ik m'n kast al lang niet uitgekuist heb. Misschien dat zelfs de koeler van m'n processor wat los kwam? Zo meteen 's kijken.


EDIT: Kast eens opgezet en de vent op max gezet.
CHKDSK vond niet echt iets speciaals.. heeft wel 'n paar dingen gefixt (ging wat te snel om deftig te lezen), maar geen slechte sectoren.
De groene (soms rode) strepen blijven (en kan niet normaal booten, na 't windows scherm blijft 't zwart met die strepen), 'k ga em terug in safe mode eens nen system restore laten doen & dan mijn temps eens checken.
Iemand 'n idee wat'k nog zou kunnen doen?

Geraak zelf niet voorbij 't laden van safe mode.. duurt te lang & kan hij blijkbaar niet trekken.
Iemand 'n idee hoe ik naar onboard grafische kaart wissel door de bios?

exact mijn probleem:
http://windows.bigresource.com/xp-coloured-lines-across-boot-screens-windows-wont-boot-tK5ar9JL.html

Extrizyo

Legacy Member
heb je er niets aan veranderd fzo? mss omdat voeding te weinig wattage kan leveren?

Skyscraper

Legacy Member
Neen absoluut niks veranderd, en zelfs moest er iets veranderd zijn. Heb ondertussen al 3 maal system restore gedaan wat niks uitmaakte, alleen gisterenavond lukte 't mij om die strepen weg te krijgen & even 'n spel op te starten. Maar dat liep al vast na 'n 10 minuten. Nu kan ik zelfs niet meer normaal booten met die vga (wel met onboard vga).

Baghdadee

Legacy Member
Welke gpu heb je, AMD of Nvidia?
Houd de temperatuur van u kaart in de gaten, misschien is die gewoon naar de vaantjes.

Skyscraper

Legacy Member
nvidia 8800 gts
probleem 's dat'k die temperatuur niet kan bekijken, kan niet meer booten met die kaart.. alleen in safe mode met onboard vga.

Mag er dus vanuit gaan dat die kaart naar de kloten is? :)

Baghdadee

Legacy Member
Skyscraper zei:
nvidia 8800 gts
probleem 's dat'k die temperatuur niet kan bekijken, kan niet meer booten met die kaart.. alleen in safe mode met onboard vga.

Mag er dus vanuit gaan dat die kaart naar de kloten is? :)
Als je met onboard wel kan booten en met 8800gts niet, denk ik van wel. Maar ben niet zeker, misschien drivers verwijderen (als je met onboard ingelogb bent) en opnieuw installeren, maar wanneer je eigenlijk rode strepen begint te zien klopt er iets niet met de gpu.
Trouwens het was toch tijd dat je ging upgraden:p

User_BELGIUM

Legacy Member
na het lezen van u probleem konden het gelijk maar 2 redenen zijn
-natuurlijk de andere posts ook gelezen of ge de rest ook hebt gecontroleerd, just to be sure-

Moederbord: pariteitsprobleem
Grafische kaart: GPU

Gezien ge kunt booten in Safe Mode (en ik hetzelfde probleem ook nog voorgehad):
Grafische kaart is idd kapot.

Skyscraper

Legacy Member
Ok thanks iedereen :).

UPDATE:

Heb vandaag geprobeerd om dus eens mijn VGA eruit te halen, omdat 't dan wel zou moeten werken?
Nu vind ik niet waar ik mijn monitor moet inpluggen op mijn vga van mijn moederbord? Vind geen enkele soortgelijke connector..?
Strepen blijven er dus nog altijd, zucht :).

Alvast bedankt

-dawnz-

Legacy Member
had hetzelfde probleem bij het overclocken toen hij te warm werd.
Horizontale strepen op het scherm, erna korte BSOD en dan uitvallen.

Ik vermoed hitte probleem die de cpu instabiel maakt MAAR graka is ook een mogelijkheid zoals eerder aangehaald. maak je pc stofvrij, zie da je heatsink van de processor goed ontstoft is etc etc.

Kijk ook eens naar je temps!! test ook eens met een andere videokaart, vraag aan een vriend om even een vid-kaart te mogen gebruiken gwn voor een uurtje om te zien of het probleem nog voortdoet.

Skyscraper zei:
Nu vind ik niet waar ik mijn monitor moet inpluggen op mijn vga van mijn moederbord? Vind geen enkele soortgelijke connector..?

meestal op moderborden bestaan er alleen VGA poorten dus deze hier:VGA poort

en die van je graka zijn DVI: DVI poort

Heb je daar een kabel die vga ondersteunt?

Skyscraper

Legacy Member
Mja ik dacht ook direct hitte problemen, maar de strepen op 't scherm wijzen toch direct naar een (bijkomende) vga probleem?
Heb mijn kast direct opengezet, alles eens uitgekuist & kastvent op volle toeren laten draaien. Hielp niks. Hij valt wel niet direct uit in safe mode.

Ik zou hem willen testen op die mobo vga poort, maar ik vind er zo geen?
Heb vlug even 'n foto genomen:
http://img201.imageshack.us/img201/6493/kast.jpg

mdgf

Legacy Member
Er zit geen onboard gpu in je mobo...
Je kaart staat er echter om bekend dat de solderingen loskomen door de warmte (of iets in dien trand), dat kan (tijdelijk) verholpen worden door hem te bakken in de oven (zoek op google voor specifiekere instructies).

Dan moet je natuurlijk wel eerst zeker weten dat het je gpu is (testen met andere kaart).

Skyscraper

Legacy Member
'k ga em morgen eens binnensteken bij Jaha, eventueel daar eens met 'n andere vga proberen :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan