Archief - PC valt meteen uit bij het opstarten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GvR

Legacy Member
Hallo,

Als ik mijn pc opstart dan draait hij +/- 3sec (alle coolers draaien) en dan valt hij uit en start hij opnieuw op. De voeding maakte al een tijd een piepend geluid dus heb ik een nieuwe voeding gestoken maar het probleem blijft..

Ik heb ook is alle HDD's en de 3d-kaart losgekoppeld maar ook dat helpt niet. (ook een ramlatje eruitgehaald)
De cpu is niet oververhit want toen de problemen begonnen en hij soms nog wou booten draaide hij steeds rond de 35-40°C.

Dus mobo kapot wsl ?

Hungry®

Legacy Member
check naar bolle condensatoren. Ik vrees idd voor het mobo of de cpu.

GvR

Legacy Member
Heb hem na 20x proberen nog is kunnen opstarten.
Bolle condensatoren zie ik niet meteen. Als een mobo kapot is werkt het waarschijnlijk gewoon nooit en niet af en toe ?

Zou het eventueel kunnen dat mijn powerbutton een probleem heeft en half blijft hangen ? Die button is van in het begin al vrij louche.
Kan ik in een winkel een aparte kabel met een schakelaar/knop kopen om zo eventueel de powerbutton te omzeilen ? ;p

Dit zou eventueel kunnen verklaren waarom hij altijd na 3sec weer uitviel en opnieuw opstartte maar de vorige dagen viel de pc ook soms spontaan uit na enkele uren.

mdgf

Legacy Member
Kan ik in een winkel een aparte kabel met een schakelaar/knop kopen om zo eventueel de powerbutton te omzeilen ? ;p
Je kunt dat ook gewoon doen door met een schroevendraaier de twee pinnetjes waarop die knop op het mobo zit kort te sluiten, das wat die knop in feite doet. Maar dat lijkt me toch niet sebiet het probleem.

etii0

Legacy Member
Heb je een moederbord met een RAM led? Als die blijft branden heb je een RAM probleem.

Hungry®

Legacy Member
GvR zei:
Kan ik in een winkel een aparte kabel met een schakelaar/knop kopen om zo eventueel de powerbutton te omzeilen ?
handiger is het om de resetaansluiting op de poweraansluiting aan te koppelen zodat je via de resetknop kan opstarten.
De switch op de cmos clearpins staat toch over de juiste pins?

GvR

Legacy Member
Goed idee die resetaansluiting :)
Heb die er nu op aangesloten en heb hem 1x kunnen booten maar nu weer niet.
Zal dan maar een nieuwe pc samenstellen, deze is ook al 4-5j oud..

merci voor de hulp
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan