Archief - pc start niet op!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Degush

Legacy Member
Allereerst, wil ik even melden, indien ik niet de juiste termen gebruik, weet dan dat ik een leek ben op gebied van hardware van een pc. Nou, eergisteren ochtend, deed mijn computer al raar, hij reageerde traag. Heb er geen aandacht aan besteed en startte hem de volgende dag (gisteren) dus gewoon op. Ik rook een verbrand geurtje, weer geen aandacht aan besteed. Ik had mijn computer uitgehaald, omdat ik een andere pc wou aansluiten, blijkbaar werkte hij niet. Dus heb ik weer die andere pc aangesloten, verbrand geurtje, na 30 seconden was de geur zo hevig dat heel mijn kamer ernaar stonk. Heb dus snel stroomkabel uitgehaald van pc. En pc opengedraaid, blijkbaar was een van werkgeheugen verbrand aan een hoekje, en ook een hoekje van die slot op de moederbord. Ik dacht, geen probleem er zitten 2 slots in, dus als de ene verbrand is dan zal de andere wel werken. Maar als ik de pc opstart, dan start hij op, maar er wordt niet op het scherm getoont (geen signaal). Hoe komt dit en hoe kan ik dit oplossen? Indien dit verkeerd staat, mijn excuses.
Oh, ik weet ook niet welke specs belangrijk zijn. Dus laat me weten wat belangrijk is, zodat ik het kan posten.

spec:
MD 8818

Dayofdead

Legacy Member
Maakt de computer beep geluiden bij het opstarten? Deze geven vaak al aan waar het probleem zich situeert.

Een andere controle kun je doen door in de BIOS te gaan kijken welke hardware er nog herkend wordt of ontbreekt (DEL toetst bij het opstarten).

Kan ook dat het geheugen / moederbord naar de zak is, waardoor u pc gewoon gigantisch traag opstart omdat hij de HD als werkgeheugen zal willen gebruiken. In elk geval zou ik eens de verbrande module er volledig uithalen en zo proberen. Het feit dat u geheugen doorgebrand is verwijst toch naar een falend moederbord, zou nooit mogen gebeuren :).

Hungry®

Legacy Member
zit de socket van de 24 pins van de voeding in de buurt van die geheugenlat dan kan het zijn dat die doorgebrand is en kortsluiting veroorzaakte. Vaak krijgt ge zelfs die fiche er niet meer uit of met moeite.

Degush

Legacy Member
Ik krijg geen geluid, en geraak ook niet in de bios. Ik zal morgen eens kijken waar dat de socket zich situeert. En ik kreeg inderdaad het geheugenlatje met moeite uit de mobo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan