Archief - pc start niet meer op na verwijderen stof

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Furiez

Legacy Member
Ik heb daarnet het stof eens uit mijn desktop gedaan (eerst de binnenkant van mijn kast aangeraakt), met als gevolg dat de pc nu niet meer opstart. Hij maakt wel een geluid, maar ik krijg geen beeld.
Niet mijn video maar het is wel exact hetzelfde wat er gebeurt: YouTube - Long beeps with a pause between each beep on startup of my PC (Created for Yahoo! Answers)

Nu, al de fans (psu, cpu en graka) draaien dus aan die onderdelen kan het al niet liggen denk ik? Ik heb niets gedemonteerd, maar wel af en toe onderdelen aangeraakt. Ik heb eigenlijk voornamelijk wat zitten blazen... Iemand enig idee?

demon326

Legacy Member
Furiez zei:
Ik heb daarnet het stof eens uit mijn desktop gedaan (eerst de binnenkant van mijn kast aangeraakt), met als gevolg dat de pc nu niet meer opstart. Hij maakt wel een geluid, maar ik krijg geen beeld.
Niet mijn video maar het is wel exact hetzelfde wat er gebeurt: YouTube - Long beeps with a pause between each beep on startup of my PC (Created for Yahoo! Answers)

Nu, al de fans (psu, cpu en graka) draaien dus aan die onderdelen kan het al niet liggen denk ik? Ik heb niets gedemonteerd, maar wel af en toe onderdelen aangeraakt. Ik heb eigenlijk voornamelijk wat zitten blazen... Iemand enig idee?

Wat zijn de pc specs? Als je de error code krijgt(die piepjes) is er iets mis en moet je ze opzoeken ;)

Furiez

Legacy Member
xfx 9600GT
amd athlon 64 x2 5200+
2GB ram
gigabyte GA-MA770-DS3

Beep code hebk opgezocht, maar staat er precies niet tussen. Tenzij je dit specifiek voor het moederbord kunt vinden?

Furiez

Legacy Member
Nog wat opgezocht, en het probleem ligt misschien bij het RAM geheugen?

i386dx

Legacy Member
Hoe heb je het stof verwijderd? Met de mond geblazen, perslucht spuitbusje, stofzuiger?
Je kan trouwens niet zeggen dat de graka/cpu niet kapot is omdat de fan draait...
Zitten geheugenmodules nog goed ingeklikt? Idem grafische kaart?
Desnoods er uithalen en weer insteken.
Kabels?

Exit

Legacy Member
inderdaad, de ram en vga er eens uithalen, de sloten eens stof uitblazen en ze terug goed plaatsen en aandrukken

lange tuuts met pauze => meestal ram

Furiez

Legacy Member
Met de mond geblazen, of doe je dit beter niet?

Ik zou het alleszins vreemd vinden moest er iets los zitten aangezien ik er praktisch niet ben aangeweest, of toch zeer voorzichtig. Van de kabels ken ik niets, maar normaal zit is er ook niets losgekomen.

Twisted_sf

Legacy Member
Ik heb dit ook ooit gehad, maar dat had te maken met de psu... iets met stroompieken? ik weet het niet meer precies, het is al jaren geleden :/

demon326

Legacy Member
Furiez zei:
Met de mond geblazen, of doe je dit beter niet?

Lol, met de mond uitblazen? Eerste keer dat ik het hoor. Nooit doen, er zal altijd speeksel(vloeistof) op de elektronica komen, wat voor schade kan zorgen :p

Furiez

Legacy Member
Probleem is opgelost. Het lag dus inderdaad aan het RAM geheugen. Dat zal waarschijnlijk wat los gekomen zijn bij het ondersteboven houden en schudden van mijn pc. Best niet meer doen dus... :p

sneax

Legacy Member
Haha ondersteboven houden en schudden :lol:

Het beste dagge kunt doen is met perslucht uit ne compressor, dan is echt al het stof weg. Vooral bij laptops aangezien dat feitelijk kleine stofzuigers zijn. Een ding waar ge wel moet opletten is dat ge uw fans dan vasthoudt want door de luchtverplaatsing kunnen die te snel beginnen draaien en destabiliseren (dan krijgde ne fan die abnormaal veel geluid maakt), maar zolang ge die fans vast zet kunt ge met ne compressor heel hard blazen, en ge zou verschieten hoeveel stof er in en rond u case of laptop zit na een jaar.

meino

Legacy Member
Ondersteboven houden, schudden, met de mond blazen? :wtf:

Gebruik perslucht.

Furiez

Legacy Member
Het was inderdaad niet het meest verstandigste, maar ik beschikte niet direct over perslucht dusja.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan