Archief - PC reboot zomaar bij sommige games

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ariall2

Legacy Member
Me pc reboot de laatste tijd zomaar bij sommige games,zoals HL2, UT 2004. Battlefield 1942/vietnam.
maar bij doom 3/ NFS U 2/far cry en een aantal MMORPG spellen juist NIET.
Als ik ongeveer 10 minuten aan het spelen ben valt me monitor uit, dan hoor ik gekraak in me speakers, en dan moet ik hem rebooten.
Soms ook bij het laden van het level.
Ik heb de nieuwste drivers van nvidia 66.93. Ik heb ook de nieuwste drivers van me geluids kaart en bios.
Ik heb al geprobeert me bios te reseten enzo maar dat hielp ook niet.
Windows kan ik niet opnieuw installen met SP 2 er op :angry: , dan
krijg ik een melding van :" de versie op de computer is nieuwer dan de versie op de cd".

Me pc specs:
Mobo: MSI 865pe-neo 2 platium edition
Graka: XFX Geforce 6800 LE
Proc: Pentium 4 @ 3,20 Ghz 800 mhz FSB
Geheugen: 1024 MB DDR Memory 400 Mhz (twinmos)
Geluid: Creative Audigy 2
Harddisks: Samsung SP 8004h // 80 GB
WDC WD400BB // 40 GB
OS : Windows XP SP2

Wie weet wat dit kan zijn?

vinteg

Legacy Member
hoor ik dar weer een schermuitval bij een 6800LE? ;)
not to worry. verschillende 6800LE's op ons aardbolletje bevatten fouten waardoor u scherm bij de meeste games uitvalt. en het kan goed zijn dat jij zo een geval hebt steken onder u motorkap dus probeer eens een ander graka, oof kijk eens op de kaart zelf welke revisie het is. de revisies die er last van heeft is enkel nummero unno(rev 1 dus):D

ariall2

Legacy Member
vinteg zei:
hoor ik dar weer een schermuitval bij een 6800LE? ;)
not to worry. verschillende 6800LE's op ons aardbolletje bevatten fouten waardoor u scherm bij de meeste games uitvalt. en het kan goed zijn dat jij zo een geval hebt steken onder u motorkap dus probeer eens een ander graka, oof kijk eens op de kaart zelf welke revisie het is. de revisies die er last van heeft is enkel nummero unno(rev 1 dus):D

Ik had een maand trug nog een geforce FX 5900 van asus met dezelfde hardware er bij, maar met dezelfde problemen.

Dripke

Legacy Member
Alles down en weer upgraden is de oplossing. Van drivers enzo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan