Archief - PC reboot bij bijna elk spel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dripke

Legacy Member
Jah, tis mij juist iet opgevallen. Moederbord zakt vollenbak af als ik er ventilator nevest zet => van 46tot 28°C of minder.

Maar ik heb een Intel - 82801FB LPC Interface Controller mobo.
Die heeft automatishe coolblock dus kan er NIX van nieuwe cpu cooling opzetten. Toch in ieder geval geen zalman.
Als mij iemand kan helen

Goed nieuwjaar iedereen.

Voor mij geen goe nieuwjaar :@

Exit

Legacy Member
moederbord zakt en ge wilt cpu koeling???
cpu temp zakt wrs, niet mobo temp.
welke cpu hebt ge en welk mobo (Intel - 82801FB is nen chip/controller)
op elke cpu kunt ge nen andere cooler zetten.

ComputerVISTA

Legacy Member
En hebt gen geen plaats om fan's te steken voor nen deftige airflow hevel dan alles over naar een grotere kast.

Dripke

Legacy Member
jah, dan emmek geen garanatie meer van medion.

STaat coolblock op mijn moederbord. Dus ik vrees voor een nieuwe cooling.
Ik heb nen 3.40GHz prescott: 550: 478socket.
Voila. Da ist. Voor wat die 550 staat wetek nie.

Exit

Legacy Member
die 550 is een nr zoals AMD 2000+ enzo gebruikt.
omda intel ook nie echt meer speelt met de ghz'en maar andere zaken plakken ze er nu ook nen nr op.

Dripke

Legacy Member
jah, 2000+ staat voor 2GHz naar pentium toe ze.
4000+, kunde vergelijken met 4GHz van pentium.

Maar nu misschien mijn cpu cooling. Hoe kan ik die vervangen of hoe kan ik mijn cpu kouder maken?

Exit

Legacy Member
nie officieel, maar ze staan voor hun oude kernen ...
bij intel is da nr voor de interne cpu's ... celeron lage nr, titatium hoge nrs enzo ...

cooler krijgen ... zet pc uit :rofl: :crazy:

prescot's lopen snel warm ... en die temp van 40° is normaal voor nen prescott ... cooler is beter
andere cpu cooler, case fan's andere case ...

EDIT
en is het de case temp of de cpu temp die zakte .... waar temp gechecked?

Dripke

Legacy Member
en ander geld zeker ook. Goe bezig jong. MIJN GARANTIE VERVALT GANS!!!
Als ik nieuwe case plaats. Nogmaals.

Exit

Legacy Member
case wrs niet, maar extra cooling zou moeten kunnen, ben net eens aan het luisteren bij de hersteldienst van medion, iemand die ik daar ken en mss dak daar binnen kort zelf zit ...

edit: k, ge kunt in de medion veranderen, maar als die binnen gaat voor garantie moet er alles origineel in zitten of er wordt nie begonnen aan reparatie ...

(is het wel de cpu temp? nie case temp, waar gechecked)

Dripke

Legacy Member
CPU cool. Goe progje daarvoor. ZEker weten cpu temp.
Want ik draai case open en begin met grote vantilator en ik zak 20°C.
En mijn temp 2 blijft 51°C=> Ik kan moeilijk aan mijn cpu dusja.

ComputerVISTA

Legacy Member
Zou het niet kunnen dat die cpu koeler 1 ofwel niet genoeg is aangespannen ofwel gewoon niet sterk genoeg voor de cpu? Of is het een boxed koeler?

btw: een prescott loopt meschien ietsje warmer (dan men vroegere nortwood althans) maar ik hou hem niet stresed toch steeds rond de 30° hoor en lager.

Dripke

Legacy Member
jah, mij gij et 30 coolers, dan ist nie moeilijk ook. Maj ik denk dat het boxed dcoooler is en niet sterk genoeg.
Draait aan 2700tpm. En das peizik TE zwak voor prescott.

ComputerVISTA

Legacy Member
Dripke zei:
jah, mij gij et 30 coolers, dan ist nie moeilijk ook. Maj ik denk dat het boxed dcoooler is en niet sterk genoeg.
Draait aan 2700tpm. En das peizik TE zwak voor prescott.


Dat denk ik dan niet want die boxed coolers zijn er normaal toch op gemaakt. Ik heb hier nu eentje liggen en dat ziet er me toch niet slecht uit hoor. Alleen kan die niet goed zijn aangevezen want ge moet er niet aan vijzen ;)

Dripke

Legacy Member
daarom denk ik het jusit. Ik vind ier nergens een stabilisatie voor em in evenwicht te brengen :s

Exit

Legacy Member
check eens of die nog vast zit, kunnen loskomen en koelen slecht (van hersteldienst medion)

Havoc

Legacy Member
Uw probleem is en typisch probleem voor Medion-toestellen die onlangs zijn aangeboden (slecht gemonteerde koeling). Heb dit gelezen op onofficiëel Aldi-forum, weet wel niet meer wat de site daarvan was :x Doe uw PC binnen via uw garantie.

Exit

Legacy Member
inderdaad havoc ... zoals postje net boven u ... en ik heb het van iemand die er herstellingen doet ...

Dripke

Legacy Member
Alle dan, merci allemaal.

@Exit. Kunde vragen of zij daar voor u de gepaste zalman cooler opplaatsen zodat de garantie NIET vervalt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan