Archief - Pc raakt niet in windows met 2.5" sata schijfje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sapermun

Legacy Member
De schijf komt uit de zus haar toshiba laptop, en is zelf ook van het merk toshiba.

De bedoeling is om het schijfje te formateren vanuit mijn windows 7. Haar laptop wou niet meer booten namelijk en na er een bootcd'tje van windows 7 in te gooien, kreeg ik de melding dat hij de drive niet kon formatteren, en nog iets van scsi drivers en dergelijke, of dat ze mogelijk beschadigd is(standaard meldinkje dus)

Nu had ik de schijf in mijn pc aangesloten en startte deze de eerste keer gewoon netjes op en ging ik regelrecht naar schijfbeheer. ik zag 3 partities waarvan eentje unallocated was, dus ik wou deze bij de andere partitie voegen.. dit duurde toch wel heel lang, en bleek dus dat schijfbeheer was vastgelopen.

ik reset dus mn computer, en in het bootscreen bleef deze gewoon hangen, en de toshibadiskkwam niet tussen de rest van mn drives te staan.

in bios dus ff "no halt on any errors" aangezet, en zo stond deze plotseling toch weer tussen de andere schijven, maar liep ik deze keer vast bij het "Windows is starting" scherm. Ook in veilige modus raakt deze op een bepaald moment weer vast te zitten trouwens.

Als ik de schijf enkel voorzie van stroom en het satadatakabeltje pas aansluit als ik eenmaal in windows zit, staat de schijf wel bij apparaatbeheer, maar wanneer ik schijfbeheer start, blijft deze non-stop verbinding maken met de VDS(volledige naam weet ik momenteel niet)


Ik heb eraan gedacht om met partition magic te proberen, maar deze wil blijkbaar niet starten op mijn windows 7 64bit

Ik hoop dat iemand een idee heeft, hoe ik deze schijf alsnog kan formatteren als ntfs/fat32. Zou enorm geapprecieerd zijn.

krisse5844

Legacy Member
Als er op dat 2.5" schijfje een OS opstaat die hetzelfde is als de uwe kan dat conflicten geven !

Heb dat ook voorgehad onlangs, en die schijf met zelfde OS erop zorgde voor blue screens tijdens opstarten . En als het al lukte geraakte ik ook niet aan die schijf in windows, omdat de windows op mijn primaire schijf de windows en partities op twede schijf "locked" zette .. Ze formateren in windows ging bijgevolg ook niet ...

Hoe ik het gedaan heb , je steekt de dvd erin van windows 7 en je doet net alsof je een verse windows zou installeren . In het scherm waar er gevraagd wordt welke schijf je wenst te gebruiken selecteer je die 2.5" schijf en formateer die ... En daarna sluit de setup weer af ...

Nog beter is booten met een linux live cd en daar in linux uw twede schijfje formateren ...

En anders is ze idd hardware matig defect :s

Exit

Legacy Member
of er nu zelfde OS op staat of niet maakt totaal niet uit (of mag niets uitmaken)
(wel zien welke hdd in bios als 1ste staat)
want als ge het OS 2x installed op dezelfde pc zal dat ook werken

krisse5844

Legacy Member
Exit zei:
of er nu zelfde OS op staat of niet maakt totaal niet uit (of mag niets uitmaken)
(wel zien welke hdd in bios als 1ste staat)
want als ge het OS 2x installed op dezelfde pc zal dat ook werken

Doe maar eens een exact copy of neem maar eens een schijf met hetzelfde os en steek die maar eens naast uw hdd waar uw huidige os opstaat ;)

Heb het onlangs tegen gekomen om bestanden te recuperen van een 2.5" schijf met zelfde OS geinstalleerd erop ... Mijn windows blokkeerde die steeds om geen conflicten te hebben , dus kon ik ook niet aan de bestanden ...

Los ervan bleken er dan nog slechte sectoren in te zitten , die dus verklaarde waarom de laptop flipte ...

Exit

Legacy Member
al gedaan, geen probleem

op het werk wordt dat regelmatig gedaan, hdd erbij hangen met zelfde os, booten en daar kopie van maken (image) om dan op andere hdd te zetten en terug in de originele pc te steken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan