Sapermun
Legacy Member
De schijf komt uit de zus haar toshiba laptop, en is zelf ook van het merk toshiba.
De bedoeling is om het schijfje te formateren vanuit mijn windows 7. Haar laptop wou niet meer booten namelijk en na er een bootcd'tje van windows 7 in te gooien, kreeg ik de melding dat hij de drive niet kon formatteren, en nog iets van scsi drivers en dergelijke, of dat ze mogelijk beschadigd is(standaard meldinkje dus)
Nu had ik de schijf in mijn pc aangesloten en startte deze de eerste keer gewoon netjes op en ging ik regelrecht naar schijfbeheer. ik zag 3 partities waarvan eentje unallocated was, dus ik wou deze bij de andere partitie voegen.. dit duurde toch wel heel lang, en bleek dus dat schijfbeheer was vastgelopen.
ik reset dus mn computer, en in het bootscreen bleef deze gewoon hangen, en de toshibadiskkwam niet tussen de rest van mn drives te staan.
in bios dus ff "no halt on any errors" aangezet, en zo stond deze plotseling toch weer tussen de andere schijven, maar liep ik deze keer vast bij het "Windows is starting" scherm. Ook in veilige modus raakt deze op een bepaald moment weer vast te zitten trouwens.
Als ik de schijf enkel voorzie van stroom en het satadatakabeltje pas aansluit als ik eenmaal in windows zit, staat de schijf wel bij apparaatbeheer, maar wanneer ik schijfbeheer start, blijft deze non-stop verbinding maken met de VDS(volledige naam weet ik momenteel niet)
Ik heb eraan gedacht om met partition magic te proberen, maar deze wil blijkbaar niet starten op mijn windows 7 64bit
Ik hoop dat iemand een idee heeft, hoe ik deze schijf alsnog kan formatteren als ntfs/fat32. Zou enorm geapprecieerd zijn.
De bedoeling is om het schijfje te formateren vanuit mijn windows 7. Haar laptop wou niet meer booten namelijk en na er een bootcd'tje van windows 7 in te gooien, kreeg ik de melding dat hij de drive niet kon formatteren, en nog iets van scsi drivers en dergelijke, of dat ze mogelijk beschadigd is(standaard meldinkje dus)
Nu had ik de schijf in mijn pc aangesloten en startte deze de eerste keer gewoon netjes op en ging ik regelrecht naar schijfbeheer. ik zag 3 partities waarvan eentje unallocated was, dus ik wou deze bij de andere partitie voegen.. dit duurde toch wel heel lang, en bleek dus dat schijfbeheer was vastgelopen.
ik reset dus mn computer, en in het bootscreen bleef deze gewoon hangen, en de toshibadiskkwam niet tussen de rest van mn drives te staan.
in bios dus ff "no halt on any errors" aangezet, en zo stond deze plotseling toch weer tussen de andere schijven, maar liep ik deze keer vast bij het "Windows is starting" scherm. Ook in veilige modus raakt deze op een bepaald moment weer vast te zitten trouwens.
Als ik de schijf enkel voorzie van stroom en het satadatakabeltje pas aansluit als ik eenmaal in windows zit, staat de schijf wel bij apparaatbeheer, maar wanneer ik schijfbeheer start, blijft deze non-stop verbinding maken met de VDS(volledige naam weet ik momenteel niet)
Ik heb eraan gedacht om met partition magic te proberen, maar deze wil blijkbaar niet starten op mijn windows 7 64bit
Ik hoop dat iemand een idee heeft, hoe ik deze schijf alsnog kan formatteren als ntfs/fat32. Zou enorm geapprecieerd zijn.

