Archief - Pc maximaliseren voor far cry & half life 2, doom 3 too

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

el slettos

Legacy Member
Mijn specs:

Intel pentium 4 3.0 Ghz met HT
Geforce 6800 128 DDR ram met Arctic silencer 5 cooling
512 pc3200 DDr ram
hard disk : 160 giga


Hoe zou ik nog mijn pc kunne upgraden om echt PERFECT EN ZONDER GEEN ENKELE HAPERINGEN IN FAR CRY of doom 3 en half life 2 te draaien?

Ik wil deze high-end games wel echt vlot spelen, dus wat raden jullie " pro's " mij aan?

Thx dudes
:applause:

demon326

Legacy Member
uw ram met nog is 512 bij zetten en ge hebt een goed systeem

b0rt

Legacy Member
el slettos zei:
Mijn specs:

Intel pentium 4 3.0 Ghz met HT
Geforce 6800 128 DDR ram met Arctic silencer 5 cooling
512 pc3200 DDr ram
hard disk : 160 giga


Hoe zou ik nog mijn pc kunne upgraden om echt PERFECT EN ZONDER GEEN ENKELE HAPERINGEN IN FAR CRY of doom 3 en half life 2 te draaien?

Ik wil deze high-end games wel echt vlot spelen, dus wat raden jullie " pro's " mij aan?

Thx dudes
:applause:
omfg, met zo een systeem klagen....
het enige wa 'minder' is is uw ram, een latje van 512MB bij en ge kunt weer door

xpr·k

Legacy Member
alles high end kopen he =]

A64 liefst eentje om te oc'en
OCZ EB mem (om te oc'en)
goei A64 mobo (fuck knows ik leef nog in het nforce² tijdperk)
Goei cooling, thermalright of H20
6800 GT of hoger (gainward ultra/2400 6800GT golden sample 400/1100 GDDR3 , dual DVI)

maw , geld schijten en is het dat allemaal wel waard voor 3 stoem spellekes oO
Mijn nieuwe filosofie (en ik heb er moeite mee) is om te proberen een generatie over te slaan . En dus tegen volgende jaar cheapo ne GT of ultra te kopen en dan doomIII/hl2/farcry eens te goei te spelen . En nu mij bezig te houden met spellen dat vlot draaien op mijn XP: 235x10.5 / cas2 2 2 11 / radeon 9800pro(430/370) systeempke . IK zen 26 , dus ik verdien genoeg om het allemaal te kopen maar ben ondertussen prijsbewust genoeg om te weten dat het al dat geld absoluut niet waard is. Upgrades meegerekend geven wij dus tot 1000 euro's uit om 1 fucking spel te spelen, en meestal valt het nog tegen ook . Te absurd voor woorden , daar kunde zoveel nutiger zaken mee doen/kopen . Maar zoals ik al zei tis nie makkelijk om al de hype te weerstaan .

Mr.Fatal

Legacy Member
die gainward 6800gt hebde oook in 350/1000 :s en de goldensample is 400/1100 volgens mij en ik zoek die golden sample mja vind die nerges gvd

xpr·k

Legacy Member
paar winkels in de UK hebben die in stock , maar nogal duur (rond de 500euro) en geen idee of die verzenden naar .be
OP de gainward site staat trouwens nu een aankondiging van een nieuwe 'GT' met 1.6ns GDDR3 mem . Maw +400mhz core en 1200mhz mem , da ding zou wel 540euro ofzo gaan kosten .

Fr@gsta

Legacy Member
Goede marketing van Gainward naar oc'ers toe, maar de meeste GT's halen zonder al te veel moeite Ultra speeds.

troid

Legacy Member
hebde u pipelines en vertex shader al probere te enable me rivatuner?

str0ntj3

Legacy Member
gaste zijne PC is toch goed
het enigste wat em kan doen zijn alle drivers up 2 date houden, maar dat moet je zelf uitmaken welke drivers voor jouw het beste draaien.

xpr·k

Legacy Member
str0ntj3 zei:
gaste zijne PC is toch goed
het enigste wat em kan doen zijn alle drivers up 2 date houden, maar dat moet je zelf uitmaken welke drivers voor jouw het beste draaien.

Goed en vlot is imo 1280*1024 met 4x AA/8 AF@35 fps minimum , zeker bij die nieuw spellekes waar alles er al zo mooi uit ziet dat die jaggies @ 1024*768 no AA/AF echt gaan irriteren . Voor deze settings zal je toch echt met meer over de brug moeten komen als hetgeen hij heeft . Zijn specs noemen ze nu niet voor niks mid range , hoe goed ze ook klinken in uw oren . Technologie staat niet stil , vraag maar aan men bankrekening ;)

el slettos

Legacy Member
Kan ik met rivatuner of een andere nvidia geforce tweaker mijn geforce 6800 nie overclocken tot speeds van GT of Ultra?

:)

troid

Legacy Member
ja me rivatuner eerst zien of ge u 4 nietactieve pipelines kunt enable, dan heb je er 16 dacht ik zoals een GT en een ULTRA. Ook u pixelshader enablen, en dan zien hoe hoog je kan clocken. Je kan rivatuner en die tutorial vinde op guru3d.com

azzurri

Legacy Member
el slettos zei:
Hoe zou ik nog mijn pc kunne upgraden om echt PERFECT EN ZONDER GEEN ENKELE HAPERINGEN IN FAR CRY of doom 3 en half life 2 te draaien?

Ik wil deze high-end games wel echt vlot spelen, dus wat raden jullie " pro's " mij aan?

Thx dudes
:applause:

Dat kunt gij als ge wilt nu, het is te zien welke settings ge op en af zet (aa, fsaa, etc). En perfect en zonder geen enkele hapering dat moogde vergeten, geen enkele game draait perfect. Ge zult altijd slowdowns hebben, welke hardware je ook hebt of welke resolutie je ook draait. (tenzij 640 alles af ofzo :)). Speel maar eens ThiefIII ofzo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan