Archief - PC freeze bij games

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Proto

Legacy Member
telkens ik een spel probeer te spelen hangt het na 5 minuten vast, beeld blijft gewoon vast staan en ik kan niets meer doen.
het is hoogst waarschijnlijk een hardware defect ofzo, heb net geformatteerd en het is nog steeds zo.
nu is mijn vraag aan wat het dan zou kunnen liggen
3d kaart kan al niet want die is nog net vervangen (mss agp slot wel)
dus ja, moeder bord zou kunnen, is nog een oud soltek kav 75 bord ofzoiets
is eigelijk wel nodig om vervangen te worden maar ja :)
cpu: amd athlon XP 1800+ met vrij hoge temps van 48° niet stressed :\
kdacht dus eerst dat het daar aan lag maar als het spel vast heeft gezeten en ik start terug op zit die temp ongeveer rond de 53 ° dus kben niet zeker of het daar wel aan ligt

mss kan het ook de voeding zijn, 350 Watt iets van flower power ofzo :wtf: leek me eigelijk al niet zo betrouwbaar.

maar geld om al deze dingen te vervangen heb ik dus niet, mss heeft iemand hier hetzelfde probleem al gehad en kan die persoon mij dan zegge waar het probleem zat ;)

nTFs

Legacy Member
Welke videokaart heb je ?
Bij mijne vorige ATI - 9600 XT -moest ik altijd fastwrite uitzetten, anders kreeg ik ook vastlopers in games.

Conqie

Legacy Member
Proto zei:
telkens ik een spel probeer te spelen hangt het na 5 minuten vast, beeld blijft gewoon vast staan en ik kan niets meer doen.
het is hoogst waarschijnlijk een hardware defect ofzo, heb net geformatteerd en het is nog steeds zo.
nu is mijn vraag aan wat het dan zou kunnen liggen
3d kaart kan al niet want die is nog net vervangen (mss agp slot wel)
dus ja, moeder bord zou kunnen, is nog een oud soltek kav 75 bord ofzoiets
is eigelijk wel nodig om vervangen te worden maar ja :)
cpu: amd athlon XP 1800+ met vrij hoge temps van 48° niet stressed :\
kdacht dus eerst dat het daar aan lag maar als het spel vast heeft gezeten en ik start terug op zit die temp ongeveer rond de 53 ° dus kben niet zeker of het daar wel aan ligt

mss kan het ook de voeding zijn, 350 Watt iets van flower power ofzo :wtf: leek me eigelijk al niet zo betrouwbaar.

maar geld om al deze dingen te vervangen heb ik dus niet, mss heeft iemand hier hetzelfde probleem al gehad en kan die persoon mij dan zegge waar het probleem zat ;)
die temps zijn altijd zo hoog geweest of nog maar pas?

Proto

Legacy Member
zijn altijd al zo geweest, of toch vanaf dat ik ben beginnen controleren, maar dat was dan ook na dat de problemen begonnen :)
heb net een ram test gedaan dus daar kan het ook al niet aan liggen.
kheb ook een ati radeon 9600 XT maar daarvoor had ik een hercules 3d prohpet 4500 en daar had ik ook het probleem mee, maar kzal eens proberen die fast write uit te zette.
thx ;)

*edit*
ligt niet aan fast write en ook niet aan temp, kbegin meer en meer te denken dat het aan de voeding ligt.
mijn vorige was nekeer ontploft en dan hebben ze er in de winkel een andere in gestoken, k kan me nu niet meer herinneren of ik die problemen daarvoor ook al had :unsure:

*edit²*

kheb nog eens heel hard nagedacht :p
en khad dus die problemen daarvoor ook al. maar da kan natuurlijk zijn omda mijn voeding toen wel kapot aant gaan was
damn da brengt nog helemaal geen zekerheid :(

*edit³*
nog iets, als ik de eerste UT speel heb ik dit probleem dus niet :wtf:
heb nog niet bij andere oude games geprobeerd maar kga er nekeer een paar zoeken en k laat het morgen dan weten :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan