bartichello
Legacy Member
beste
de laatste tijd heb ik veel last dat mijn pc op momenten gewoon bevriest en een hard reset nodig heeft. dit is heel vervelend aangezien dit vaker gebeurt dan een week geleden en ook sommige software kapot maakt.
ik heb reeds een nieuwe HD zitten dus daar ligt het niet aan en mijn ram heb ik gecontroleerd met memcheck en is ook in orde.
het laatste dat ik heb veranderd voor ik er last van kreeg is een bios update om mijn cpu (Phenom X4 9600) te kunnen ten volle gebruiken (TLB fix). maar ik dacht dat ik het bevriezen al eerder had ook(niet 100% zeker). zelfs met deze fix uit te schakelen gaat het probleem trouwens niet weg
cpu: AMD Phenom 9600
ram: DDR2 2*2 GB(memchecked)
Hard drives: 2 interne SATA en 2 externe usb devices
Grafisch: 2* GTx8800 SLI
moederbord Asus M2N32-SLI deluxe met laatste versie Bios(geen beta)
OS: win XP 64 met alle updates
eventueel als er software bestaat om een soort logging te maken waar het vastlopen precies gebeurt zou ook handig zijn maar dat zal denk ik niet zo evident zijn.
thx
Bartichello
de laatste tijd heb ik veel last dat mijn pc op momenten gewoon bevriest en een hard reset nodig heeft. dit is heel vervelend aangezien dit vaker gebeurt dan een week geleden en ook sommige software kapot maakt.
ik heb reeds een nieuwe HD zitten dus daar ligt het niet aan en mijn ram heb ik gecontroleerd met memcheck en is ook in orde.
het laatste dat ik heb veranderd voor ik er last van kreeg is een bios update om mijn cpu (Phenom X4 9600) te kunnen ten volle gebruiken (TLB fix). maar ik dacht dat ik het bevriezen al eerder had ook(niet 100% zeker). zelfs met deze fix uit te schakelen gaat het probleem trouwens niet weg
cpu: AMD Phenom 9600
ram: DDR2 2*2 GB(memchecked)
Hard drives: 2 interne SATA en 2 externe usb devices
Grafisch: 2* GTx8800 SLI
moederbord Asus M2N32-SLI deluxe met laatste versie Bios(geen beta)
OS: win XP 64 met alle updates
eventueel als er software bestaat om een soort logging te maken waar het vastlopen precies gebeurt zou ook handig zijn maar dat zal denk ik niet zo evident zijn.
thx
Bartichello