Archief - PC doet niets meer, help

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MAXXUR

Legacy Member
Dag,

Ik was daarstrax even gewoon aant cod'en, en toen bleef opeens men pc hangen, niet ging nog, en men beeld verstarde. Toen restartte ik men pc, en het eerste dat mij opviel was dat, wanneer ik mijn packard bell pc uitzet, moet ik de knop altijd 6 seconden inhouden, deze keer ging hij meteen uit met hem een seconde in te houden. Dan deed ik de PC opnieuw starten, maar de pc gaf gewoon 3 piepjes, en daarna gebeurde er nix meer...
Je ziet de pc wel eerst de cd-rom booten, dan de HD, dan geeft hij 3 piepjes, en dan nix meer. Het scherm werkt niet, geen enkele USB werkt, en het lampje van mijn geheugenverbruik op mijn pc blijft continu aan, zonder te flikkeren. Het geeft dus nu echt drie rare snelle bootsounds, ipv 1 lange.

Als iemand me kan helpen pls, ik zit nu op een laptop van 350 mhz...en ik moet dringend mijn pc terug. Ik heb al geprobeerd met master discs, hersteldiskettes, etc etc...het scant gewoon niets, er gebeurt niets..

Specs;

Packard Bell Pentium 3 1ghz
512 sdram
Geforce fx 5700 ultra

Lan

Legacy Member
Effe kijken in uw manual of op packard bell site wat die 3 beepjes willen zeggen. Die morse code geluidjes geven namelijk probleem aan

Exit

Legacy Member
geeft ie nog beeld?
graka/ram/mobo/cpu fout ... gokje is ram ... ziten er meerdere latten in? test met 1 en wissel ...
kunt ge andere graka testen?

MAXXUR

Legacy Member
geen beeld, stroom van beeld werkt wel nog, ik heb 2 ramlatjes van 256, en nog een oude graka :) zal eens proberen op ram eerst, want die graka is supermoeilijk

het geeft in het begint trouwens 6 piepjes, geen 3

Fr1g0

Legacy Member
packardbell zuigt wel
probeer keer met andere voeding ofzo :)

PS: kheb ook packardbell ;)

MAXXUR

Legacy Member
mensen, kheb het dus gevonden: kleine samenvatting

ik heb dus op goede raad van Exit mijn onderdelen zitten wisselen, en ik ben op de graka uitgekomen...

Ik heb dus een Creative Geforce 5700 fx ultra core @375 , geheugen @900 mhz, en hij start gewoon niet op, en geeft een soort van alarm telkens ik deze insteek in mijn mobo. Mijn 5700 heeft een extra stroomtoevoer, en met of zonder deze stroomtoever wil de PC maar niet opstarten... Als ik dan mijn oude Geforce 2 mx 400 erin steek, die geen stroomtoevoer heeft, start de pc gewoon op zoals altijd.

Het probleem is dus dat als ik mijn 5700 gebruik, dat mijn PC niet opstart, en in het begin 6 korte alarm(?)-tuutjes geeft, en daarna niets meer.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem pls ? het was inder tijd een zeer dure graka (300 euro) + met mijn graka nu haal ik slechts 20 fps...ik wil dus echt wel mijn 5700 hergebruiken, iemand een idee pls ?

Exit

Legacy Member
test die graka eens op een andere pc (te zien of die nie om zeep is gegaan ....)

MAXXUR

Legacy Member
da kan ik ni :/

ma is het geen bekend probleem ofzo ? de pc doet in het begin puut puut puut puut puut, en dan nix meer, + het ligt aan de graka :/

hoe kan die graka btw omzeep gaan, door cod te spele en in en P3 te steke ? :/
hij heeft 10 maanden goed gebold op deze pc, en vandaag opeens nix meer

Exit

Legacy Member
te warm worden, spanningsstootje, ... tja ... als ie met andere graka werkt is die graka wrs omzeep, laat die mss eens testen door iemand (op nen pc) of in nen winkel (... als die nie te snel zeggen, ja defect, koopt maar nieuw) of in garantie binnen doen ...

MAXXUR

Legacy Member
mja, zou het helpen om oudere drivers te installe en opnieuw te probere ?
mijn kaart zit nog binnen de garantie, ma kheb geen aankoopsbriefke meer, is da erg ? kben in de mediamarkt gaan kopen

MajorWintersEC

Legacy Member
ofwel de voeding kapot ofwel de grafische kaart doorgebrand => oudere drivers installeren gaat dus nie werken

=> 99% kans dat het uw grafische kaart is die het heeft begeven daarom zou ik contact opnemen met mediamarkt

raintjah`

Legacy Member
maXx zei:
mja, zou het helpen om oudere drivers te installe en opnieuw te probere ?
mijn kaart zit nog binnen de garantie, ma kheb geen aankoopsbriefke meer, is da erg ? kben in de mediamarkt gaan kopen

Dit KAN een probleem veroorzaken... Wat je wel kan doen, als mediamarkt hem niet terugneemt, rechtstreeks contact opnemen met NVIDIA.


PS: Die kaart is omzeep, dus hoop er maar niet op :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan