Archief - PC doet echt raar

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-=[AFT]=-@SAtan

Legacy Member
Ik heb mijn pc eens opengevezen en met perslucht en met een stofzuiger het stof verwijderd. Nadat alles gekuist was en ik de case weer had dichtgedaan starte ik de pc op maar ... mijn scherm bleef zwart ... omdat ik een onboard GPU heb sloot ik mijn scherm daar op aan en dat werkte. Maar ik wou absoluut mijn 9800pro (geflashed naar xt) terug aan de praat krijgen. Pas na een bios-reset deed die het maar toen ik opstarte waren de tekens van de POST-test helemaal door elkaar gehaald en wou windows zelfs niet opstarten. Ik besloot te rebooten. Nu starte de pc helemaal niet meer op ... ik hoorde enkel 3 biepjes ... Ik dacht dat het misschien aan de RAM kon liggen en haalde het latje van 512Mb (pc3200) eruit en stopte dat van een andere pc erin ( 256Mb pc2700). Nu starte de pc wel op en windows deed ook zijn werk maar toen ik een tijdje cs speelde bevroor heel mijn scherm en ma een tijdje viel dat zelfs uit. Het enige wat ik kon doen is rebooten en jullie om hulp vragen.
ff mijn config:
AMD Athlon XP 2200+ (non OC)
Twinmos 512Mb PC3200 ( nu Corsair 256Mb PC2700 )
PCChips mobo
Western Digital 200Gb 8Mb cache
Seagate Baracuda 60Gb
Sapphire 9800Pro FLASHED to 9800XT (412/365)

Tsjernobyl

Legacy Member
--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb mijn pc eens opengevezen en met perslucht en met een stofzuiger het stof verwijderd.

je kan dus evengoed tof ergens hebben ingeblazen.
verwijder dus al je componenten..dus ook cpu en kuis maak ze stofvrij.
Zuigen tot daartoe, maar blazen? en dan nog met perslucht.

vinteg

Legacy Member
ah zo een busje dust off mag normaal geen probke zijn, negeer mijn post dus maar^^

-=[AFT]=-@SAtan

Legacy Member
Ik heb wat gegoogled en ben op forum gestoten waar staat:
If you have the 'U' that means USB is 2.0 on the back panel
The 'L' stands for on-board LAN

Ik heb onboard LAN en USB 2.0 ook. Zou ik het mij risqueren om BIOS te flashen ...

servet

Legacy Member
Het beste ff je batterijke eruit doen, terug op zen plaatsen steken en dan teste, of ze werkt als het niet meer werkt formateren :tongue:
bij mij is dat ook gebeurd da 3 biepjes gehebt zeker je ide kabels andersom gestoken :baard:

oya

Legacy Member
Tsjernobyl zei:
Zuigen tot daartoe, maar blazen? en dan nog met perslucht.

eh nee als wij pcs binne krijgen voor teen of tander en der zit massas stof in die fans hale we die er ff af en met samengeperste lucht blaas je da zo weg.
Nu da is gewoon ff een 4de van een seconde een beke lucht spuite ze, als ge da 2-3 seconden doet komt dor stikstof uit :p

Exit

Legacy Member
graka es uithalen en terug goed aanduwen en testen ...
na perslucht best pc ff aflaten, voor ge terug opstart ... met zo'n spuitbus zou er geen prob mogen zijn, stofzuiger daarintegen ... is slechter dan perslucht

nergens tegen gestamd met de stofzuiger?

Exit

Legacy Member
graka es uithalen en terug goed aanduwen en testen ...
na perslucht best pc ff aflaten, voor ge terug opstart ... met zo'n spuitbus zou er geen prob mogen zijn, stofzuiger daarintegen ... is slechter dan perslucht

nergens tegen gestamd met de stofzuiger?

-=[AFT]=-@SAtan

Legacy Member
Nope nergens tegen gestampt. Misschien dan toch best een formatten :p en zien wat het daarna geeft. Ik heb nu Quake 3 (max detail, ...) +/-1uur gespeeld en niets van problemen. Ik sluit dus de grafische kaart uit als oorzaak van het probleem.
BTW IDE-kabels zitten goed. ;)

servet

Legacy Member
-=[AFT]=-@SAtan zei:
Nope nergens tegen gestampt. Misschien dan toch best een formatten :p en zien wat het daarna geeft. Ik heb nu Quake 3 (max detail, ...) +/-1uur gespeeld en niets van problemen. Ik sluit dus de grafische kaart uit als oorzaak van het probleem.
BTW IDE-kabels zitten goed. ;)
ok :) :niceone:

-=[AFT]=-@SAtan

Legacy Member
:rofl: nog net eens ZEER goed naar alle slots gekeken en grafische kaart zat er niet volledig tot het einde in het AGP slot (je zag nog de gouden connectors) hopelijk zijn de problemen hierdoor opgelost :applause:
Toch bedankt voor jullie hulp guys. :niceone:

Exit

Legacy Member
ik zei dus hier boven (zelfs 2 maal zie ik) grak eruit en terug in en goed AANDUWEN ...
da geeft probs als die er nie volledig inzit

heb es pc binnen gekregen, +- zelfde fout, paar jaar geleden, ie ontstofte z'n pc en daarna boote die pc nie meer .... maar ie had er wel kaarten uitgehaald en terug gestoken, maar graka nie diep genoeg ....

FalcoX

Legacy Member
Mijn Western Digital 8mb 120gb maakt de laatste tijd wat vreemd geluid en valt regelmatig, ik denk dus dat hij de geest zal geven. Hoe lang zou het duren om een nieuwe in RMA te krijgen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan