Archief - PC crash BC2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ghan3h

Legacy Member
Hallo,

Ik heb een probleem wanneer ik BC2 speel en dat is dat mijn PC crashed terwijl ik aan het spelen ben. Game blijft hange, en er komt een zware niet-stoppende geluid uit mijn headset.(lijkt op een machinegeweer ma dan met een heel zware geluid)
Ik heb al geprobeerd om alle programma's uit te schakelen ( ook xfire en mijn antivirus ) terwijl ik speel. Ik heb ook al geprobeerd om te spelen met al mijn fans in mijn PC op max speed. Beide werkten niet. Ik heb ook aan mijn leraar informatica gevraagd waar het probleem kon liggen, hij zei dat het mss aan mijn CPU of GPU lag, dat die mss te warm werden ofzo. Ma de temperaturen van mijn CPU en GPU in-game heb ik ook al gechecked en die zijn heel normaal. 75° CPU en 55° GPU. ( ik heb een intel i5 750, HD5770, gigabyte ga-p55a-ud3 moederbord).

Dit gebeurt meestal na een half uurke te spelen, soms een uurke.
En soms crashed mijn PC helemaal niet, en kan ik urenlang spelen.

Plz help :(

mdgf

Legacy Member
75°C voor de cpu is (te? (ik ben niet echt thuis in het overklok wereldje, maar ik dacht dat overklokkers proberen hun i5 750 onder de 75°-80C te houden, maar dat is met prime95 die je cpu véél zwaarder belast dan een game)) warm (stock koeler?).

Krijg je artefacts tijdens het spelen?
Probeer eventueel eens met een andere voeding.
Test je ram eens met memtest86+.

Dayofdead

Legacy Member
Ooit proberen u CPU te OC'en? Als dat het geval is zou ik die in elk geval zo snel mogelijk naar originele snelheid plaatsen.

Klinkt als een probleem met de voeding.

ghan3h

Legacy Member
mdgf zei:
75°C voor de cpu is (te? (ik ben niet echt thuis in het overklok wereldje, maar ik dacht dat overklokkers proberen hun i5 750 onder de 75°-80C te houden, maar dat is met prime95 die je cpu véél zwaarder belast dan een game)) warm (stock koeler?).

Krijg je artefacts tijdens het spelen?
Probeer eventueel eens met een andere voeding.
Test je ram eens met memtest86+.

Mijn CPU is 75°C met stock koeler, en stock koeler van een i5 is imo heel slecht. Maar de aangeraden max temp. voor een i5 is ook 75°C dus ik denk niet dat daar het probleem ligt.
Correct me if I'm wrong.

En RAM heb ik geen problemen mee, heb al de test gedaan.
Kheb ook geen artifacts tijdens het spelen, khaal ook +100fps met alles op medium graphics.

mdgf

Legacy Member
Probeer dan eens een andere voeding om te kijken of die het probleem is.

Die temps van je cpu zullen wel niet het probleem zijn, maar op termijn lijkt mij (maar ik kan me vergissen, iemand die er meer verstand van heeft zal me dan wel verbeteren) dat toch redelijk warm.

Dayofdead

Legacy Member
Als u CPU oververhit krijg je wel een waarschuwing als je pc reboot, dat zou ik al uitsluiten.

Vaak last van BOD's? (Blue Screens of Death). Andere voeding proberen lijkt met de beste keuze, al is het natuurlijk voor ons op een forum ook maar gissen ;).

ghan3h

Legacy Member
Dayofdead zei:
Als u CPU oververhit krijg je wel een waarschuwing als je pc reboot, dat zou ik al uitsluiten.

Vaak last van BOD's? (Blue Screens of Death). Andere voeding proberen lijkt met de beste keuze, al is het natuurlijk voor ons op een forum ook maar gissen ;).

Nooit last gehad van BOD's ofzo. En kzal es een andere voeding proberen ofzo.
Btw, ik heb dit probleem alleen bij BC2, maar ik denk dat dit komt omdat BC2 de zwaarste spel is die ik op mijn PC heb. Kspeel ook WoW, Black Ops, FEAR en Mafia 2 op MAX settings, maar daar heb ik nog nooit problemen gehad.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan