cherouke
Legacy Member
Ik heb het volgende probleem.
Een kennis van mij heeft zelf een pc samen gestoken, die pc wil echter niet booten, dus power on, alles begint te draaien, maar geen piep, en er komt ook niks op beeld, en geen alarm tonen ofzo.
PC heeft volgende specs
asus k8n deluxe (socket 754)
amd 64 3200
hercules 9600pro
512 ddr pc3200 (no name)
Ik heb alles dvd drives, hd, alle overbodige dus afgekoppelt. Heb andere ram geprobeert, andere videokaart (zowel pci als agp), het mag allemaal niet baten. Moederbord is terug opgezonden geweest naar winkel en is daar getest geweest, en zou perfect werken. Heb es zonder ram proberen te booten en dan heeft hij wel alarm toon, maar dat is het dan ook.
Iemand enig idee wat probleem zou kunnen zijn.
Ik vrees dat probleem bij cpu ligt, maar ik heb geen ander cpu om dit na te gaan. Ik heb zelf cpu es gedemonteert en gemonteert, en uiterlijk is er alleszins geen beschadiging te zien. Bios heb ik ook al gereset.
Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Ik had gedacht om mobo es uit case (antec sonata) te halen en es kijkenof het dan werkt, mss heeft mijn maat daar ergens iets niet goed gemonteert.
Volgens mij is de cpu het probleem, maar khoop dat het iets anders is.
Iemand enig idee?
Een kennis van mij heeft zelf een pc samen gestoken, die pc wil echter niet booten, dus power on, alles begint te draaien, maar geen piep, en er komt ook niks op beeld, en geen alarm tonen ofzo.
PC heeft volgende specs
asus k8n deluxe (socket 754)
amd 64 3200
hercules 9600pro
512 ddr pc3200 (no name)
Ik heb alles dvd drives, hd, alle overbodige dus afgekoppelt. Heb andere ram geprobeert, andere videokaart (zowel pci als agp), het mag allemaal niet baten. Moederbord is terug opgezonden geweest naar winkel en is daar getest geweest, en zou perfect werken. Heb es zonder ram proberen te booten en dan heeft hij wel alarm toon, maar dat is het dan ook.
Iemand enig idee wat probleem zou kunnen zijn.
Ik vrees dat probleem bij cpu ligt, maar ik heb geen ander cpu om dit na te gaan. Ik heb zelf cpu es gedemonteert en gemonteert, en uiterlijk is er alleszins geen beschadiging te zien. Bios heb ik ook al gereset.
Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Ik had gedacht om mobo es uit case (antec sonata) te halen en es kijkenof het dan werkt, mss heeft mijn maat daar ergens iets niet goed gemonteert.
Volgens mij is de cpu het probleem, maar khoop dat het iets anders is.
Iemand enig idee?
