Archief - PC aan een TV scherm koppelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xXMr_BeanXx_BE

Legacy Member
Hey,

Ik ga binnenkort een nieuwe TV kopen en vroeg mij af hoe je je PC aan een TV scherm koppelt.
Ik heb gelezen dat er kabels zijn die van je videokaart DVI naar HDMI gaan, moet je dit dan gewoon aansluiten op je HDMI poort van je TV en heb je dan goede kwaliteit ?
Het gaat dus om een FULL HD 40 (of 46, een van deze 2 gaat het worden) inch TV, dan moet je op je PC instellen 1920x1080 en dan heb je een goede kwaliteit ?
FULL HD bereik je hier wss niet mee neem ik aan ?

Alvast bedankt !

bosiwollig

Legacy Member
dat gaat perfect, al wat je nodig hebt is:
opstelling 1 : - een dvi to hdmi adaptor (http://www.avreview.co.uk/news/images/vdh_hdmi_dvi_big.jpg) + hdmi kabel (http://blogimages.seniorennet.be/avdl/768734-1ce6c942a23b2d86b86101ae6faf32bf.jpg)

OF

opstelling 2: een dvi-hdmi kabel (http://www.smelectronics.com/images2/S-HDMI-DVI-1.jpg)

De kwaliteit van het beeld is het beste dat je kan krijgen op je tv. Indien je computer geen sound over HDMI support, kan je het geluid v/d pc niet via de boxen v/d tv laten komen (toch niet via de hdmi kabel).

dvi en hdmi is dezelfde kwaliteit. Het enige verschil bij hdmi is dat er ook geluid kan meekomen via deze kabel.

BlackRapierIII

Legacy Member
En indien je een recentere GPU hebt , is de kans groot dat deze standaard al en een HDMI poort heeft. dus dan hoef alleen een hdmi kabel te kopen. Check anders even achter aan je pc welke aansluitingen je hebt.

xXMr_BeanXx_BE

Legacy Member
HDMI heb ik nog niet op mijn videokaart (Geforce 9600 GT), en hoe zit het met die resolutie dan ?, 1920x1080 is altijd de resolutie die je moet aanduiden als je TV FULL HD is ?, dat heeft dus niks te maken of het nu 24, 37, 40, 46 inch is ?

Bedankt ook voor de vorige antwoorden ! :D

BlackRapierIII

Legacy Member
Via dvi isser communicatie tussen je pc en beeldscherm, normaal zal je tv deze zelf aanvragen. Of je GPU deze zal aan kunnen is iets anders...

xXMr_BeanXx_BE

Legacy Member
BlackRapierIII zei:
Via dvi isser communicatie tussen je pc en beeldscherm, normaal zal je tv deze zelf aanvragen. Of je GPU deze zal aan kunnen is iets anders...

Ik denk dat dat geen probleem gaat zijn, ik vraag me alleen nu nog af of je dus gewoon 1920x1080 moet selecteren als het FULL HD is ?
Mijn PC is nu aangesloten op een FULL HD 24 inch monitor, en daar is de instelling dus 1920x1080, als ik nu een 46 inch FULL HD heb dan moet dat ook op 1920x1080 ingesteld worden ?, of ben ik daar fout in ?

syke blind

Legacy Member
heb een lg 42" en is aan te sluiten zoals een oud scherm. ook 1920x1080 maar is goed beeld en 3D is ook bon. als de tv 1920x1080 ondersteund, zal het lukken.

Mr. Humphries

Legacy Member
Full HD heeft inderdaad betrekking op de resolutie van 1920 x 1080. Je zal het zo inderdaad moeten instellen, maar dit zal wsch via je computer moeten en niet via je tv, aangezien je tv de resolutie wel zelf zal kiezen. Je hoeft je daar niet druk in te maken.

Elke Full HD TV heeft een resolutie van 1920 x 1080, maakt niet uit hoe groot hij is.

xXMr_BeanXx_BE

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Full HD heeft inderdaad betrekking op de resolutie van 1920 x 1080. Je zal het zo inderdaad moeten instellen, maar dit zal wsch via je computer moeten en niet via je tv, aangezien je tv de resolutie wel zelf zal kiezen. Je hoeft je daar niet druk in te maken.

Elke Full HD TV heeft een resolutie van 1920 x 1080, maakt niet uit hoe groot hij is.

Bedankt man !, dat was dus het antwoord waarop ik aan het wachten was :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan