Archief - P8P67 Pro wil niet booten...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tekn0w!z

Legacy Member
Ik heb volgend systeem:
i5 2500K
P8P67 Pro
2x 4GB Corsair Vengeance 1800Mhz
Asus 6950 2Gb

Mijn systeem wil dus totaal niet booten..
Het lampje van MemOK brandt rood.
Het systeem slaat aan, CPU Fan draait maar ik krijg geen beeld, ik hoor zelfs geen beepcodes..
De GPU heb ik al vervangen maar nog steeds hetzelfde..

Nog mensen die hetzelfde probleem hebben voorgehad?

Aap

Legacy Member
Stroom uittrekken, zorg dat geaard bent.
Haal het geheugen en CPU eruit steek het opnieuw er in.
Batterijtje eruit halen voor een minuut, opnieuw er in
Kijken of dat alles aangesloten is (misschien ergens een voedingskabel niet aangesloten op moederbord of grafische kaart)
Heeft het nog gewerkt?

«Vision»

Legacy Member
Meet uw voeding eens na. Als uw mobo niet genoeg v krijgt om te starten dan begint hij niet eens aan zen post. Ik heb hier ook al een pc eens gehad met hetzelfde en toen bleek de voeding defect te zijn. Dat uw fans enz starten wil niet zeggen dat alles van de voeding goed werkt btw.

tekn0w!z

Legacy Member
Het is een nieuwe Coolermaster voeding, 650W.
Die 8-pins 12v aansluiting, ik heb hier enkel een 4-pins kabel op aangesloten, de 8-pins kabel van mijn voeding past hier niet op.
Dit gaat toch het probleem niet zijn? Heb gelezen dat die 8-pins enkel nodig is bij het OC'en?

Aap

Legacy Member
Dat het normaal niet wil opstarten is normaal. In de handleiding staat specifiek: "Do not forget to connect the 4pin /8pin EATX 12 V power plug, otherwise the system will not boot."
Ik vermoed dat met 4 pinnen niet genoeg zal zijn. Of je het verkeerd aangesloten. De juiste manier staat in de handleiding.

Heb gelezen dat die 8-pins enkel nodig is bij het OC'en
Altijd de handleiding lezen! Geen uitzondering!

mdgf

Legacy Member
Ik heb nog nooit gehoord van een consumentenmobo die niet start met 4 pins ze, elk mobo heeft 8 pins voor als je zotte dingen wilt doen, maar vaak hangen ze zelfs een sticker over de bovenste 4 pins om aan te duiden dat die niet nodig zijn.

Dat gezegd zijnde heeft een 650W voeding zeker 8pins... hell de meeste hebben er zelfs 2 voor servers... dus probeer dat eerst eens.

de 8-pins kabel van mijn voeding past hier niet op.
Ik veronderstel dat je toch niet de 8pins pci-e probeert aan te sluiten?

De 24 pins zijn toch ook allemaal aangesloten, daar moeten ze wel degelijk alle 24 inzitten (niet enkel de eerste 20).

tekn0w!z

Legacy Member
heb de 8-pins aangesloten, cpu en mem herstoken, zelfs ander mem getest.
Nog steeds hetzelfde prob.
Pc gaat aan, MemOk lampje brandt rood, na 5sec herstart het systeem, nog steeds geen beeld..

Aap

Legacy Member
tekn0w!z zei:
heb de 8-pins aangesloten, cpu en mem herstoken, zelfs ander mem getest.
Nog steeds hetzelfde prob.
Pc gaat aan, MemOk lampje brandt rood, na 5sec herstart het systeem, nog steeds geen beeld..

Een beroep doen op je garantie van je moederbord. Of probeer eens met een andere voeding, misschien dat dat helpt.
Heeft het nog gewerkt? (tweede keer dat ik het vraag)

fortuneke

Legacy Member
haal je cpu er eens uit en kijk naar de pinnen van de socket zelf of niks gebogen is

mdgf

Legacy Member
Gebogen pinnen vallen normaal niet onder de garantie (omdat ze in 99% van de gevallen veroorzaakt worden door de gebruiker zelf), maar je kunt het proberen veronderstel ik.
Anders met een pincet/kleine schroevendraaier hem rechtzetten, maar dat kan ik moeilijk aanraden.

tekn0w!z

Legacy Member
Ik heb de cpu gewoon in de bracket geplaatst, ik snap niet hoe die pin beschadigd is geraakt...

Aap

Legacy Member
tekn0w!z zei:
Ik heb de cpu gewoon in de bracket geplaatst, ik snap niet hoe die pin beschadigd is geraakt...

Die pin was misschien al beschadigd voor dat je hem gekocht hebt en door de mazen van het net ontsnapt.

tekn0w!z

Legacy Member
Aap zei:
Die pin was misschien al beschadigd voor dat je hem gekocht hebt en door de mazen van het net ontsnapt.

Kan zijn.

Heb de pin terug kunnen rechtzetten, het systeem boot, ik hoor een error beep deze keer (eerst hoorde ik niks).

eerst 1 long 3 short (mem zeker?)

5 sec later:

1 long 5 short...

*edit*, 3 short is graka, 5 short is cpu..

tekn0w!z

Legacy Member
Heb deze keer een pincetje gebruikt, nu werkt het perfect :)

Bedankt allemaal!

Psy

Legacy Member
Nice, die pinnen zouden in principe zo enorm kwetsbaar niet mogen zijn, weet niet hoe de huidige cpu's ermee omgaan maar heb "in den tijd" nog eens een amd xp 2000+ gehad die door opruiming & dergelijke overal beland is & een aantal kromme pinnen gekregen had daardoor, gewoon even rechtgezet & geen enkel probleem mee. (niet dat ik daarmee wil zeggen dat ge der uw voeten aan kunt vegen :p)

tekn0w!z

Legacy Member
Idd, dacht dat het bordje om zeep was.
Toch maar een pincetje genomen en voilla :)

fortuneke

Legacy Member
al meerdere keren dat probleem gezien bij mensen , dus dacht ik er meteen aan hehe

anders kon je nog lang zoeken :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan