Archief - P4-530 vs P4 3.0Ghz

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sk8eboy

Legacy Member
ik zou gewoon eens het verschil willen weten tussen een P4-530 en een P4 3.0Ghz die zijn percies hetzelfde , behalve dan de socket? :confused:

ng een vraagje , hoe kan ik weten welke dvi mijn creative radeon9600 256Mb dvi male of female heeft??

Heidern

Legacy Member
sk8eboy zei:
ik zou gewoon eens het verschil willen weten tussen een P4-530 en een P4 3.0Ghz die zijn percies hetzelfde , behalve dan de socket? :confused:

ng een vraagje , hoe kan ik weten welke dvi mijn creative radeon9600 256Mb dvi male of female heeft??



kijkt eens tussen zijn/haar benen...

Jimmy T. Turtle

Legacy Member
sk8eboy zei:
i
ng een vraagje , hoe kan ik weten welke dvi mijn creative radeon9600 256Mb dvi male of female heeft??

Als hem pinnekes heeft --> male
Als ze gaatjes heeft --> female

Grutman

Legacy Member
sk8eboy zei:
ik zou gewoon eens het verschil willen weten tussen een P4-530 en een P4 3.0Ghz die zijn percies hetzelfde , behalve dan de socket? :confused:

ng een vraagje , hoe kan ik weten welke dvi mijn creative radeon9600 256Mb dvi male of female heeft??


Den P4-530 is zeker ne presscott 3.0 op een LGA 775 socket, ma bij die P4 3.0 Ghz (op socket 478) hebt ge een paar mogelijkheden: wss ne prescott 3.0E 800Mhz FSB met 1 MB cache, ma tkan ook een ouder model zijn met maar 512kb cache en op 130nm (die vorigen zijn 90nm).
Het kan nog slechter me die cpu's met nen 533Mhz, ma da is dan 3.06Ghz.

BraveHeart

Legacy Member
sk8eboy zei:
ik zou gewoon eens het verschil willen weten tussen een P4-530 en een P4 3.0Ghz die zijn percies hetzelfde , behalve dan de socket? :confused:

ng een vraagje , hoe kan ik weten welke dvi mijn creative radeon9600 256Mb dvi male of female heeft??

Intel P4 Prescott (classic) vs Intel P4 Prescott 5xx series.

Socket verschil.
P4 classic/Prescott classic heeft pinnen op de CPU, gaatjes op het socket.
P4 Prescott S775 is de cpu gatenkaas, de pinnen zitten nu op het socket.
Qua installatie is het nieuwe systeem gevaarlijk bij misplaatsen kan je de hardware beschadigen en is een herstel niet mogelijk.

Voordeel van het nieuwe ontwerp -> minder hitte ontwikkeling.

Qua prestaties heeft dat totaal geen voordeel.
Als je echt een Pentium 4 wilt, koop u een northwood CPU (als je die nog kunt vastkrijgen) een Prescott heeft pas meerwaarde vanaf 3.4Ghz.
Prescott's zijn ook echte bakovens, verschiet niet dat uw CPU 68°c stressed wordt qua temps of zelfs hoger.

Wat de DVI aansluiting betreft, kijk eens even :lol:

Hole in one, pinhead u will see :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan