Herbie
Legacy Member
Ela
Ik heb ne P4 1.8Ghz die ik graag naar ne 2.0ghz zou willen krijgen...
Maar ik ken hier dus niks van hé....
K weet nie eens of da mogelijk is zonder een of andere extra koeling...Maar ff proberen kan geen kwaad niewaar
Maar wanneer ik in mijn bios ga kijken om de FSB te verhogen, vind ik enkel zo'n tabelleke terug waar ik iets kan veranderen:
.
.
.
1.783 (133) [ ]
1.800 (100) [x]
1.800 (133) [ ]
.
mijn multiplier (18X) kan ik nie veranderen (pentium), maar de volgende stap van de FSB is dus meteen 133mhz. Da zou dan worden
1800x133 = 2400ghz !?
dat gaat dat ding toch nooit ineens afkunnen? ofwel?
graag uw deskundig advies om deze overklok-idioot te helpen
ff mijn verdere specs erbij zetten:
-Intel P4 1.8 Ghz 512 cache
-'Elixir' 256MB DDR266 PC2100 2.5V + Apacer 256MB DDR266 PC2100 2.5V
-Abit BD7 II-RAID moederbord
-Maxtor 40Gb HD @7200 rpm
-Aopen Geforce 4 MX440 64MB ddr
-Creative soundblaster 16 PCI
-Windows XP Home edition
Ik heb ne P4 1.8Ghz die ik graag naar ne 2.0ghz zou willen krijgen...
Maar ik ken hier dus niks van hé....
K weet nie eens of da mogelijk is zonder een of andere extra koeling...Maar ff proberen kan geen kwaad niewaar
Maar wanneer ik in mijn bios ga kijken om de FSB te verhogen, vind ik enkel zo'n tabelleke terug waar ik iets kan veranderen:
.
.
.
1.783 (133) [ ]
1.800 (100) [x]
1.800 (133) [ ]
.
mijn multiplier (18X) kan ik nie veranderen (pentium), maar de volgende stap van de FSB is dus meteen 133mhz. Da zou dan worden
1800x133 = 2400ghz !?
dat gaat dat ding toch nooit ineens afkunnen? ofwel?
graag uw deskundig advies om deze overklok-idioot te helpen

ff mijn verdere specs erbij zetten:
-Intel P4 1.8 Ghz 512 cache
-'Elixir' 256MB DDR266 PC2100 2.5V + Apacer 256MB DDR266 PC2100 2.5V
-Abit BD7 II-RAID moederbord
-Maxtor 40Gb HD @7200 rpm
-Aopen Geforce 4 MX440 64MB ddr
-Creative soundblaster 16 PCI
-Windows XP Home edition
ma daarna zou ik ook stapkes van 5 of lager doen