somfortiwan
Legacy Member
Ik heb nog een oude aldi pc die altijd dienst gedaan heeft voor mijn ouders voor mails te lezen (ubuntu 10.04/hotmail/firefox/powerpoint (openoffice)). Ik heb daar onlangs window 7 (x64) op gezet samen met office 2010, maar mijn ouders klagen dat de pc 'traag' is. Alles doet eigenlijk nog redelijk goed wat hij moet doen, maar soms doet hij enkele seconden het wat trager aan en dan gaat em weer verder.
De specs zijn
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6300 @ 1.86GHz
1 gig ddr2 ram (2x 512mb/ 266mhz)
NVIDIA GeForce 7650 GS (256mb)
Screenshots van alle specs
Volgens mij is het probleem die ene gig ram (met alleen firefox open is die al 81% belast en de minimum specs van 7 x64 is 2 gig ram), maar ik heb een beetje schrik dat nieuwe ram kopen niets zal oplossen (ik ben op het vlak van hardware een leek) en dus nieuwe ram kopen weggegooid geld zou zijn.
Dus mijn vragen zijn:
- Is de ram het grote probleem of is deze pc rijp voor het stort?
- Als ram het probleem is, waar moet ik dan op letten bij aankoop van nieuwe ram (merk/snelheid/type/...)
- Is 4 gig overkill of is 2 gig al genoeg? (Geld is het probleem niet, maar ik zou liever 60 euro uitgeven aan alleen ram dan veel meer aan een pc die amper iets moet kunnen)
Alvast bedankt!
De specs zijn
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6300 @ 1.86GHz
1 gig ddr2 ram (2x 512mb/ 266mhz)
NVIDIA GeForce 7650 GS (256mb)
Screenshots van alle specs
Volgens mij is het probleem die ene gig ram (met alleen firefox open is die al 81% belast en de minimum specs van 7 x64 is 2 gig ram), maar ik heb een beetje schrik dat nieuwe ram kopen niets zal oplossen (ik ben op het vlak van hardware een leek) en dus nieuwe ram kopen weggegooid geld zou zijn.
Dus mijn vragen zijn:
- Is de ram het grote probleem of is deze pc rijp voor het stort?
- Als ram het probleem is, waar moet ik dan op letten bij aankoop van nieuwe ram (merk/snelheid/type/...)
- Is 4 gig overkill of is 2 gig al genoeg? (Geld is het probleem niet, maar ik zou liever 60 euro uitgeven aan alleen ram dan veel meer aan een pc die amper iets moet kunnen)
Alvast bedankt!
)