Archief - Opstart pc.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jefh

Legacy Member
Ik heb net een usb3-kaart geïstalleerd en nu doet mijn pc raar. Wanneer ik de startknop induw, doet de pc niks. Na enkele minuten wachten start de pc dan plots normaal op. Ik heb de interne batterij al vervangen, maar pc blijft hetzelfde doen. Misschien heb ik wel ergens een kortsluiting gemaakt.
Wat kan hier aan de hand zijn?

moloko

Legacy Member
En als je de usb 3.0 kaart terug verwijderd hebt,werkt de pc dan terug normaal?

futuramo

Legacy Member
wss kortsluiting of verkeerd aangesloten hierdoor heb je iets beschadigd
was dit trouwens compatibel voor je moederbord ?

jefh

Legacy Member
Kaartje zit goed en werkt.
Ik heb via probleemoplossing gezocht naar fouten op de pc en ik kreeg een melding van een WAN-poort (die ik niet heb). Ik heb deze verwijderd in het netwerkcentrum en nu start de pc terug snel op.

PC doet plots weer raar en start pas 5 minuten na het indrukken van de startknop op.
Wie weet raad?

jefh

Legacy Member
Mag deze lichter of zwaarder zijn? Nu zit er een 450W voeding in.

mdgf

Legacy Member
Zolang die je systeem kan trekken is dat genoeg, het wattage op de sticker zegt daar in feite niks over, maar met een andere 450W voeding zul je wel toekomen (voor hetzelfde geld kom je er met 200W ook natuurlijk).

Bij nader inzien is het toch enkel om het opstarten te testen dus kijk gewoon eens wat je hebt liggen.

jefh

Legacy Member
OK, bedankt. Ik heb een lichtere voeding gevonden (300W) en de pc start terug op. Het zal dus een nieuwe voeding worden. Moet ik dan voor een zwaardere gaan?

mdgf

Legacy Member
Geef eens je systeem, dan zeg ik wel waar je voor kunt kijken :).

jefh

Legacy Member
PC is Acer Aspire 7720M.
MS Windows 7 Home Premium 64-bit SP1.
CPU Intel Core i7 920 @ 2.67GHz Bloomfield 45nm Technology.
RAM 6,00 GB Triple-Channel DDR3 @ 533MHz (7-7-7-20).
Moederbord Acer FX58M (CPU 1).
Videokaart ATI Radeon HD 4650 (Sapphire/PCPartner).
3 harde schijven van elk 1TB en 1 Intel SSD van 80GB.
DVD: VAN 5MR092F4 SCSI CdRom Device.
Audio: High Definition Audio-apparaat.

En alvast bedankt.

mdgf

Legacy Member
Een 4650 verbruikt bijna niks en een niet overklokte i7 valt ook goed mee, dus een Antec Earthwatts Green 380 lijkt me perfect.
Of een Corsair cx430 mocht die goedkoper zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan