Archief - Onboard lan stopt met werken.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

arnevdb0

Legacy Member
Goedemiddag,
Vandaag viel mijn pc in slaapstand (win7), tot voordien werkte alles perfect, geen problemen, nix. Een uur later wouw ik hem terug aanzetten, maar did lukte niet, ik kreeg geen beeld, mijn beeldkaart fan draaide volle toeren (dit doet hij altijd als ik mijn pc aanzet, voor 5 seconden, en dan gaat hij zachter). Verder als dit graakte hij niet, dus heb ik de bios gereset door de batterij eruit te halen. Hierna startte de pc gewoon terug op, toen ik echter op internet wouw gaan, zag ik dat ik geen internet verbinding meer had, en windows zei me dat er geen kabel instak. Uiteraard is dit wel het geval.

Ik heb al, onboard lan uitgezet, opnieuw opgestart, aangezet, opnieuw opgestart. Hardware verwijderd, nieuwe drivers geinstalleerd.

"netsh winsock reset" in cmd

Andere kabel, andere netwerk poort in de router.


Ik kan mijzelf nog wel pingen (ping 127.0.0.1 lukt, 4 packets received), ik heb nog een mac adress, en windows herkent de onboard kaart zelf wel, en detecteerd geen probleem.

Ik dacht misschien ook dat het een irq probleem was op het moederbord en heb daarom de parallelle poort en de seriele poort uitgezet. Een ander pci apparaat steekt er niet in.

Het betreft een gigabyte P35 DS3R, socket 775. Ik heb hier verder nooit geen problemen mee gehad, mijn vader gebruikt hem nu. Andere hardware, 8800GT, 4gb DDR2-800 RAM, 250GB Western Digital hardeschijf.

Ook heb ik een systeem herstel uitgevoerd naar eergisteren, maar did haalde uiteraard niets uit, omdat windows nog nooit zelf een probleem voor mij, ooit, heeft opgelost.

EDIT: Na nog een bios reset werkte hij plots terug... lampjes bleven branden, aan beide kanten van de kabel, ik kon op internet, 5 minuten later viel de connectie weer weg, maar de lampjes bleven branden, ditmaal had windows besloten om ipv4 en ipv6 uit te schakelen op mijn lan verbinding, na het inschakelen was alles terug als ervoor. Probleem opgelost, thread mag toe

Exit

Legacy Member
die ping gaat altijd, is geen test voor de kaart maar de software eerder.

en inderdaad, zou ook richting nogmaals reset/herstart gaan om te testen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan