Archief - OFFTopic:AMD of AMD64 of Intel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wat is het beste


  • Totaal aantal stemmers
    54
  • Opiniepeiling gesloten.

krisiboy

Legacy Member
Jah Voor dak nieuwe pc koop wou ik graag een weten wat jullie het bestvinden AMD AMD64 of Intel

AsEeL

Legacy Member
Excuseer maar de Intel Celeron D komt naar mijn ervaring nog voor de sempron. Geeft gelijkaardige prestaties met de AMD Athlon (256Kb)

Persoonlijk zou ik voor een AMD64 3500+ gaan.

Tweek

Legacy Member
Dei Infitiator zei:
AMD FX64>P4EE>AMD 64>P4>AMD XP>AMD sempron>intel celeron nest....

dan toch liever
AMD FX64>AMD 64>P4EE>P4>AMD XP> zeker in games
ik zou zeker ene neme die op 90nm is gemaakt

Conqie

Legacy Member
Tweek zei:
dan toch liever
AMD FX64>AMD 64>P4EE>P4>AMD XP> zeker in games
ik zou zeker ene neme die op 90nm is gemaakt
² that
dees is een betere vergelijking

Tweek

Legacy Member
ja en nu we toch bezig zijn ook de vergelijking in prijs :p

P4EE>AMD FX>P4>AMD64>AMD XP> en dan sempron en celeron gaat zowa gelijk op

ik kan der wel wa naast zitte ,te zien bij welke winkel ;)

tjampie

Legacy Member
AMD VS Intel

het is hier al veel besproken volgens mij , hier op het forum heb je veel mensen die voorstander zijn van AMD 64 ( hoor er zelf bij) Momenteel krijgt amd de voorkeur, ze zijn toekomstgericht, zijn goed OC baar en ze blijven koel en verbruiken niet veel. Zeker nu met de 90 nanometer die voor de deur staat. AMD is dus echt goed bezig. Tegen midden volgend jaar kan je dual core amd 64 verwachten met 2 MB cache, als dat niet lekker is weet ik het niet meer.

Dan over intel, de prescott is mijn ogen een ding gewoon gemaakt voor de mhz, het ding heeft een veel te lange pipelines. Ze proberen nu met LGA 775 en pci express en DDR 2 den boel nog wat te redden. Lukt ze een deel. Ze krijgen het ding niet eens op 4 ghz dus ze moeten het nu hebben van meer cache en dual core, voor mij heeft intel veel tijd verloren met de prescott en waren ze beter direct begonnen met de pentium m in een deskop jasje te steken. Maarnee we mogen nog wachten tot 2006 voordat we dat zien en die zal hoogwaarschijnlijk nog 32 bit zijn ook. Ik zag onlang nog op tweakers dat intel zich defensief gaat opstellen tegen over amd. Intel is nu slecht bezig, maar ik verwacht ze binnen een jaar weer volledig terug met hun dual core versie.

=> moraal van het verhaal, koop u een AMD 64 3200 processor op socket 939 en je zit goed voor zeker een jaar kwa moederbord koop een asus of msi ....

Tweek

Legacy Member
tjampie zei:
AMD VS Intel
Intel is nu slecht bezig, maar ik verwacht ze binnen een jaar weer volledig terug met hun dual core versie.

=> moraal van het verhaal, koop u een AMD 64 3200 processor op socket 939 en je zit goed voor zeker een jaar kwa moederbord koop een asus of msi ....

ik vind dat het meer zo is:
intel is nu idd zeer slecht bezig
imo zullen ze met hun dual core ni volledig terug zijn :remember AMD gaat da dan ook hebben.

idd ,het enige om hun te reden zou de pentium M naar desktop te brenge zijn
maar da zie ik ni gebeure
ze gaan nu afwachte wat AMD doet ,die technologie dan pikke en dan pas terugslagen :crazy:

tjampie

Legacy Member
Tweek zei:
ik vind dat het meer zo is:
intel is nu idd zeer slecht bezig
imo zullen ze met hun dual core ni volledig terug zijn :remember AMD gaat da dan ook hebben.

idd ,het enige om hun te reden zou de pentium M naar desktop te brenge zijn
maar da zie ik ni gebeure
ze gaan nu afwachte wat AMD doet ,die technologie dan pikke en dan pas terugslagen :crazy:

je moet wel weten dat amd dat ook vroeger deed, nu doen ze het ook nog mdet intels SSE 3 he die gaan zo ook binnenkort gebruiken.

Tweek

Legacy Member
ja da klopt
en intel gaat nu toch ook de ingebouwde mem. controller toepasse en de 64bit extensies

tjampie

Legacy Member
Tweek zei:
ja da klopt
en intel gaat nu toch ook de ingebouwde mem. controller toepasse en de 64bit extensies

prescott heeft al 64 bit extensies, toch ja want der zijn gewoon teveel transitoren op de prescott, die moet gewoon 64 bit extensies hebben.

Trouwens amd en apple werken bijna altijd samen als het komt op verbetering op technologie. SOI, hypertransport amd 64 zijn allemaal voorbeelden van de samenwerking tussne apple en amd, amd kan gewoon aneders die kosten niet betalen.

BraveHeart

Legacy Member
krisiboy zei:
Jah Voor dak nieuwe pc koop wou ik graag een weten wat jullie het bestvinden AMD AMD64 of Intel

Als het voor een flamethread moet dienen, of voor aandacht te trekken... get lost :doh:

Als je niet weet wat kopen bij een nieuwe pc, go ahead.
Vermeld er in het vervolg ook bij voorwat je die pc wil gebruiken.

Read the sticky stickys :rofl:

Maar ja voor bepaalde gamers kleeft dat nog nie hard genoeg :lol:

j/k

krisiboy

Legacy Member
ik wil geen andacht trekken wil gwn dak iets goe koop waar dak een tijdje me kan doorgan dak nu gene intel kopen en dan horen dant amd 64 beter is :sad:

AsEeL

Legacy Member
Koop u een Intel 3.4Ghz prescott LGA 775 of AMD64 3500+ geen van beide zullen u teleurstellen :)
Ze kosten beiden evenveel (290€)

Smashy

Legacy Member
met die 3500 heb je wel betere prestaties voor zelfde prijs, of ni? :unsure:

vinteg

Legacy Member
euh pardons ik heb al celeron D's me luchtcooling(sp 94) 3.7GHz zien doen zenne 1.5 vcore ;)

Smashy

Legacy Member
wel, gewoon om de simpele reden dat je nu alleen nog 64bit amd cpu's nieuw kan kope? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan