Archief - OCZ ModXstream 500W in case?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SarahBaptie

Legacy Member
Hallo,


Vandaag is mijn nieuwe pc toegekomen die ik heb besteld bij Alternate.

Nu keek ik even door het raampje van de case en ik zag dat mijn voeding, OCZ ModXstream 500W met de fan naar onderen ligt. De case is een ANtec 300 dus hij zit beneden ipv boven. Nu is het dus zo dat de fan gewoon tegen de onderkant blaast van mijn case.

Is dit de bedoeling?
Heb even opgezocht op internet en sommigen doen het idd zo met de fan tegen de case, de meeste echter niet.

Indien beter niet, dan maak ik mijn case open en draai hem om. Heb dit nog niet gedaan, want dan vervalt mijn garantie op de "assemblage van pc" door Alternate.

Hungry®

Legacy Member
die fan blaast niet die zuigt de lucht over de componenten van de voeding en de warme lucht wordt weggeblazen door de achterste fan. Ik zou het laten zoals het is.

phate_13

Legacy Member
Er zitten normaal dan ook gaatjes in de kast onder de voeding.

laurievl

Legacy Member
heb zelf ook een modxstream , tuurlijk blaast die naar onder indien hij onderaan de kast zit :') , naar boven blazen zou toch dom zijn? dan blaas je warme lucht richten u gpu :/ natuurlijk moet er wel gaten voorzien zijn onderaan maar dat zal zeker het geval zijn ;)

mdgf

Legacy Member
De fan van een psu is toch echt wel intake...
De warme lucht gaat eruit langs vanachter (rooster).

Er zitten geen gaatjes in een 300 denk ik, maar via google images heb ik de indruk dat er veel mensen hun psu zo monteren, dus wss is er wel iets voorzien zodat hij niet plat staat.

edit:
Antec 300, psu right side up or upside down? - [H]ard|Forum
en
http://www.themodbrothers.com/viewtopic.php?p=439#p439
Dus blijkbaar staat hij op een verhoogje van een halve inch (~0.75cm), klopt ook met foto's van de case waar hij precies niet helemaal beneden staat.
Laat het dus maar zo.

SarahBaptie

Legacy Member
heb hem net omgedraaid :)

vond die 1-2cm ruimte onder de fan eigenlijk vrij weinig om echt een goede intake te hebben, zeker op bv ne warmere dag ofzo...

Hij kon ook zo geinstalleerd worden, de vijskes pasten :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan