Archief - Nvidia 3D set

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rstyle?

Legacy Member
Hoi allemaal,

Ik heb zonet een 3D set gekocht en deze geinstalleerd op mijn 560gtx SOC.
Nu wil ik 125 FPS stable op COD4 draaien. Maar hij draaid op 60 stable... terwijl ik zie dat hij makkelijk naar 125 kan gaan. Komt dit door de 3D kit of is hier een programma voor dat ik naar 125 kan gaan?

Alvast bedankt allemaal.

En als je met scherm komt ben in bezit van een 120hz scherm

mdgf

Legacy Member
3d vereist veel meer rekenkracht dan normaal, dus als je zonder 3d 100fps of meer haalt kan het goed zijn dat je in 3d 60fps haalt.

terwijl ik zie dat hij makkelijk naar 125 kan gaan
Waar zie je dit? Of bedoel je dat je dit haalt zonder 3d? Indien ja dan ligt het dus wss gewoon aan de 3d.

p.s. het is Nvidia :)

sneax

Legacy Member
aangezien ge een 120hz beeldscherm hebt kan uw beeldscherm niet meer als 120fps laten zien, meer is nutteloos

bij 3d wordt het beeld voor linker en rechter oog gerendered, het brilletje bepaald wanneer ge welk beeld ziet, het is dus logisch dat uw totale fps voor de hele 3d scene halveert

60 is uw maxfps en daar kunt ge niets aan veranderen

mdgf

Legacy Member
^je kan er op zich toch wel overgaan (maar je scherm kan maar 60fps tonen natuurlijk) zolang vsync niet aanstaat, of ben ik daar nu helemaal de mist aan het ingaan (ik speel zelden tot nooit games)?

sneax

Legacy Member
Sure maar door die 3d zijt ge verplicht om vsync aan te zetten, aangezien die bril via shutters eerst het ene oog en dan het andere bedekt, en dat er dan synchroon op uw scherm ook eerst het beeld voor het ene oog en dan voor het andere oog getoond wordt, dat moet allemaal tot op de miliseconde schoon synchroon verlopen.

Ook hebt ge zonder vsync screen tearing (2 virtuele beelden worden op 1 beeldscherm weergegeven voor een fractie van een seconde), dat zou het hele 3d effectt verkloten.

Dit is ook de reden waarom er voor 3d minstens een 100hz tv nodig hebt, omdat dan de effectieve hoogst mogelijke fps 50 is, wat deftig is. De meeste LCD tv's zijn gemaakt met simpelweg een standaard 60hz refresh rate, maar 3d daarop resulteert in slechts 30fps wat veel te weinig is. Tzou wel perfect mogelijk zijn hoor op een klassieke lcd, edimensional verkoopt zo al jaaaaren 3d brillen (die ook werken in games), de enige reden waarom dat nu ni gaat zijn software beperkingen en om de mensen ne nieve tv te laten kopen, en ook omdat de kwaliteit vh beeld op een gewone 60hz ni voldoende zou zijn natuurlijk (flicker en wss veel ghosting omdat de panels minder goeie schakelwaarden hebben).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan