Arumat
Legacy Member
Hallo,
Ik heb 2 pc's staan:
PC1:
-MSI 870-c45
-Athlon II X4 640
-4GB DDR3 1333
-Nvidia GTS 450
-OCZ StealthXStream 400W
PC2:
-Asus M3N 78-VM
-AMD Phenom X3 8650
-4x1GB DDR2 800mhz
-Nvidia GTX280
-OCZ ModXStream 600W
PC2 is van mijn broer en aangezien hij nogal vaak games speelt dacht ik dus om die quadcore + mobo en ram in PC1 te steken. Dat ging dus helemaal fout.
Bij het opstarten rook ik iets dat aan het aanbranden was. Ik heb de pc direct uitgezet en gekeken of ik iets verkeerd gedaan heb. Ik bouw al jaren pc's en heb nog nooit echt grote probleem gehad maar ik heb niets kunnen vinden. Alles was goed aangesloten en zowel op het moederbord en cpu was er niets te zien. Alle 2 de grafische kaarten en voedingen werken nog perfekt.
Ik heb dan PC1 terug volledig in mekaar gestoken zoals hij was en helaas rook ik terug brand bij het opstarten. Deze keer ben ik wel even blijven kijken of ik vanbinnen iets zag en als ik het goed gezien heb kwam de rook ergens vanonder de ram.
Dan maar zo snel mogelijk uitgezet en PC2 terug in mekaar gezet en die werkt zoals normaal.
In PC1 heb ik een AM2+ moederbord + Athlon 64 X2 6000+ en 4x1GB DDR2 en die werkt nu ook weer.
Het probleem ligt dus zeker aan ofwel het moederbord, de cpu of de ram. Ik zie niet direct iets kapot aan die stukken en ik durf ze niet echt meer testen in andere pc's maar ik zou graag willen weten wat zoiets kan veroorzaakt hebben en wat er eventueel kan aan gedaan worden. Ik ben er wel bijna helemaal zeker van dat ik iets verkeerd gedaan heb want 5 minuten eerder werkte alles nog.
Als iemand een idee heeft wat er verkeerd is gegaan laat het maar weten. Ik zou het graag willen weten en mss dat ik dan nog kan proberen om garantie te krijgen op het defecte onderdeel.
Alvast bedankt!
Ik heb 2 pc's staan:
PC1:
-MSI 870-c45
-Athlon II X4 640
-4GB DDR3 1333
-Nvidia GTS 450
-OCZ StealthXStream 400W
PC2:
-Asus M3N 78-VM
-AMD Phenom X3 8650
-4x1GB DDR2 800mhz
-Nvidia GTX280
-OCZ ModXStream 600W
PC2 is van mijn broer en aangezien hij nogal vaak games speelt dacht ik dus om die quadcore + mobo en ram in PC1 te steken. Dat ging dus helemaal fout.
Bij het opstarten rook ik iets dat aan het aanbranden was. Ik heb de pc direct uitgezet en gekeken of ik iets verkeerd gedaan heb. Ik bouw al jaren pc's en heb nog nooit echt grote probleem gehad maar ik heb niets kunnen vinden. Alles was goed aangesloten en zowel op het moederbord en cpu was er niets te zien. Alle 2 de grafische kaarten en voedingen werken nog perfekt.
Ik heb dan PC1 terug volledig in mekaar gestoken zoals hij was en helaas rook ik terug brand bij het opstarten. Deze keer ben ik wel even blijven kijken of ik vanbinnen iets zag en als ik het goed gezien heb kwam de rook ergens vanonder de ram.
Dan maar zo snel mogelijk uitgezet en PC2 terug in mekaar gezet en die werkt zoals normaal.
In PC1 heb ik een AM2+ moederbord + Athlon 64 X2 6000+ en 4x1GB DDR2 en die werkt nu ook weer.
Het probleem ligt dus zeker aan ofwel het moederbord, de cpu of de ram. Ik zie niet direct iets kapot aan die stukken en ik durf ze niet echt meer testen in andere pc's maar ik zou graag willen weten wat zoiets kan veroorzaakt hebben en wat er eventueel kan aan gedaan worden. Ik ben er wel bijna helemaal zeker van dat ik iets verkeerd gedaan heb want 5 minuten eerder werkte alles nog.
Als iemand een idee heeft wat er verkeerd is gegaan laat het maar weten. Ik zou het graag willen weten en mss dat ik dan nog kan proberen om garantie te krijgen op het defecte onderdeel.
Alvast bedankt!