Archief - nieuwe pc wil niet starten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yank

Legacy Member
hey

oma wil nieuwe pc, blablabla...
steek die hier juist in elkaar en als ek op powerknop druk draait die ff (+-5sec) en gaat dan gewoon weer uit
alles zit er goed in, alles is nieuw en keb niets moeten forceren fzo.
cpu fan zit op mobo, overal voeding in...
specs:
aopen kast met 300w voeding
Abit kv8 pro
amd64 2800+
512ddr pc3200 van thl
ati 9550, ook van abit, 128mb
maxtor 80gb (8mb/ata133)
lg combo
floppy

op da 'schermpje' (die met 2 cijfkers op et mobo) staat er eerst 8.3. , dan 9.c. [edit]heel ff 9.e. , bijna nie te zien [/edit] en dan 9.f. en dan valt die uit. die 8.3. betekent dat atx voeding erin zit, maar die andere drie staan nie int boekje/cd-rom/inet

mvg, Yank

sToRm

Legacy Member
miejas zei:
Zit je CPU-koeler juist op de cpu?

http://miejas.betafusion.be/cpu-socket.JPG

edit: serieus systeem voor je oma :eek:

bomma kent daar toch de balle van, kunde nog wa méér doortellen ;)
Ma misschien ist een unreal-tourn. grannie :crazy:

staat uw jumpers goe...
zit uwe ram goed...
zet uwe cpu cooler ter nog es op, kunde eigelijk ni misplaatse ( allé, ter zyn ter altyd die het voor mekaar krijgen)

Yank

Legacy Member
keb et gevonden, cpu zat 90° gedraaid :/, bijna paar pinnetjes gebogen.
en tis idd redelijk systeem, ma da moet ook redelijk lang meegaan en ik ben daar ook wel af en toe ee ;)
en dit systeem kost met keyboard en muis (zonder scherm) nog geen 600€, wat toch niet zoveel is

thx vo replies

@mods: mag dicht van mij

sToRm

Legacy Member
Yankee zei:
keb et gevonden, cpu zat 90° gedraaid :/, bijna paar pinnetjes gebogen.
en tis idd redelijk systeem, ma da moet ook redelijk lang meegaan en ik ben daar ook wel af en toe ee ;)
en dit systeem kost met keyboard en muis (zonder scherm) nog geen 600€, wat toch niet zoveel is

thx vo replies

@mods: mag dicht van mij

Maar goed dat die systeempkes van tegenwoordig ni willen starten hé als ter iets fout loopt :)

Yank

Legacy Member
mja moesten die systeempkes nu eens ni kunnen fout lopen... :unsure:
en die domme koelpasta hangt nu aan mn vingers :(, zouden ze ook wel eens mogen afschaffen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan