Archief - Nieuwe HDD Sata 6.0GB/s

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pieterjanvh

Legacy Member
Heb overlaatst een nieuwe HDD gekocht (Western Digital Caviar Black).
Sinds ik heb hem aangesloten komt deze schijf ook rechtsvanonder bij Hardware Veilig Verwijderen als SCSI Disk Device.
Is dit normaal of is er iets mis met men configuratie?

Alsook wordt er telkens na het boot scherm een boodschap weergegeven over die harde schijf, maar dit kan ik niet lezen aangezien het te snel weg is.

Deze schijf gebruikt Sata 6.0GB/s, misschien heeft het daar iets mee te maken?

Enig idee hoe ik dit moet oplossen?

Dracozirion

Legacy Member
Staat in je BIOS je confoguratie soms op AHCI ipv IDE?

Exit

Legacy Member
dat heeft er ook niets mee te maken

is de driver van de sata controller die dat doet omdat hotswap onderteund wordt.
dan kan je dus op dezelfde manier als usb de schijf ontkoppelen.
maar dat doe je dus best niet voor de windows schijf ...

pieterjanvh

Legacy Member
Ok, kan dus helemaal geen kwaad?
Nee inderdaad, uitwerpen gaat uiteraard ook niet aangezien deze in gebruik is :D.

Exit

Legacy Member
neen, kan zeker geen kwaad

is gewoon een optie van sata die je ziet (sommige sata controlelrs hebben dat niet en zie je de hdd niet daar)
eventueel kan je de ide/sata driver verwijderen als windows de driver zelf heeft en dan is meestal die optie 'weg' en zie je de hdd daar niet bij staan

pieterjanvh

Legacy Member
Ok, bedankt voor de info!

Nog even over die tekst na het boot scherm, want dit vind ik eigenlijk het lastigste aangezien hij nu trager opstart.
Ik heb er een foto van gemaakt en de volgende tekst komt erop:

Marvell 88SE91xx Adapter - BIOS Version 1.0.0.1019.
PCIe x1 5.0Gbps
Mode: CPU IDE
Virtual Disk
No Virtual Disk!
Physical Disk
[ID] [Disk Name] [Size] [Speed]
8 SATA WDC WD1002FAEX-00xxxx 1.00TB 6Gb/s




Press ctrl + M to enter BIOS Setup or Space to continue

In principe dus gewoon de gegevens van mijn harde schijf.
Vreemd eraan vind ik dat mijn andere harde schijven (deze zijn dan wel 3Gb/s) er niet bijstaan.
Gaan deze schijven via een andere adapter misschien?
+ Kan ik ervoor zorgen dat dit niet wordt weergeven?

Alvast bedankt ;)

Exit

Legacy Member
je zal 6gbit en 3 gbit poorten hebben, dat zijn aparte controllers.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan