Archief - nieuwe hd Maxtor 160gig ratelt HARD! + oude hd powermax

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr.Choco

Legacy Member
kheb onlangs een nieuwe hd gekocht, en t viel mij direct op dat die ratelde. ma bon, k d8 die doet da mss heel af en toe en als ge der ni op let hoort ge da ni. maar nu k ermee begin te werke, valt da echt heel hard op. als k iets installeer ofzo ratelt die echt hard. mijn vraag is of da normaal is bij die nieuwe hd's dat die ratelen? en zo ja, is er dan iets aan te doen of moet k er gwn mee leren leven? want k heb een oude hd van 20 gig paar jaar geleden gekocht en die ratelt niet.... k d8 dat de oude hd's ratelden maar de nieuwe niet meer.

2de probleem: k geloof dat die oude hd van 20 gig het helemaal begeven heeft. die geeft zo 'tik' geluiden af en toe. en soms echt heel hard hoorbaar. ik heb dan powermax test gedaan en had als resultaat: drive is failing. k neem dus aan dat die zo goe als helemaal gedaan heeft. want k kan soms nog met geluk windows opstarten. derjuist nog paar keer geprobeerd maar dan komt die aan da zwart scherm met da balkje, en blijft da balkje heel lang bewegen en de led van mijn harde schijf blijft continue aan. dus is heel hard bezig op da moment. soms na een paar minuten start die uiteindelijk windows toch op, en gaat alles overdreve traag en kunt ge amper iets doen of heel da gedoe crasht, en soms geraakt die der ni en start die de pc trug opnieuw op vanzelf. kheb na die powermax test ook een code gekrege: cfa69a72. ben k hier iets mee? want die zei dat die code nodig was als ge die trug wilt opsture, dan moet ge da online invulle voor RMA te krijgen. maar aangezien die k een paar jaar heb zal er ni veel garantie ni meer aan zijn....
alvast bedankt
MVG
Choco

Exit

Legacy Member
1-2jaar garantie zit erop die schijven dacht ik,en indeed, schijf is om zeeep.
die nieuwe, heb ook maxtor 160gig zitten, die hoor ik amper. best es omruilen denk ik ....

Mr.Choco

Legacy Member
dus een nieuwe 160gig sate schijf van maxtor hoort niet te ratelen?
MVG
Choco

Mr.Choco

Legacy Member
en k wou powermax test doen maar da gaat ni voor sata schijven. of is hier een andere proggie voor? en kan t liggen aan t feit dak die ni goe heb verbonden met mn mobo nee he?
MVG
Choco

calimero

Legacy Member
mja ratelen doen ze toch altijd, bij mij ook :s, zit je schijf niet te vast/los in de case?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan