Archief - nieuwe grafische kaart => geluid weg

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xfxxl

Legacy Member
hey iedereen

ik heb mijn nvidia 9800gt vervangen door MSI Radeon 6950 en mijn geluid is weg??

als ik HDMI kabel aansluit op tv, komt er geluid op tv


Maar spijtig heeft mijn monitor geen speakers dus moet ik via boxen doen.

Maar er komt dus geen geluid uit mijn boxen :( :(

Wat nu ?


Mijn pc komt van Alternate, mijn moederbord is een FoxConn


Bij BIOS zie ik ook geen ' Onboard Audio' :(

McGregor

Legacy Member
Dus al ik u begrijp, uw monitor is verbonden via hdmi maar heeft geen speakers. JE speakers zijn verbonden via een audiokabel naar je moederbord/geluidskaart?

Indien van wel probeer eerst (in Windows 7/Vista) naar config scherm-> harware &geluiden -> geluid -> zet je luidsprekers 'als standaard instellen'.

Anders probeer wat concreter uit te leggen :p

xfxxl

Legacy Member
CoolerMaster zei:
Dus al ik u begrijp, uw monitor is verbonden via hdmi maar heeft geen speakers. JE speakers zijn verbonden via een audiokabel naar je moederbord/geluidskaart?

Indien van wel probeer eerst (in Windows 7/Vista) naar config scherm-> harware &geluiden -> geluid -> zet je luidsprekers 'als standaard instellen'.

Anders probeer wat concreter uit te leggen :p

Nee nee nee kijk:

Ik heb gewoon Dvi VGA kabel en aangesloten aan nieuwe MSI Radeon 6950 kaart.

Maar door de nieuwe kaart kan ik ineens geen geluid meer krijgen

en ik heb een sweex geluidskaart insteken.

Bij Geluid=> als standaard instellen heb ik al gedaan


Ik heb getest met HDMI kabel naar tv om te zien of er wel geluid is en er is geluid.

Maar daarmee is mijn probleem niet opgelost want mijn monitor heeft precies geen speakers dus een HDMI - DVI kabel heeft geen nut :(

Ik heb gelezen iets van bij de BIOS de onboard sound op Enable zetten???


Probleem is :

Ik heb een P43 Foxconn Moederbord met AMIBIOS AMERICAN TRENDS 2006

Ik zie nergens de knop onboard sound????? :( :(

Waar kan ik nou enable bij de BIOS?

mdgf

Legacy Member
En probeer nu eens lidwoorden en volzinnen te gebruiken?

Ik zie begot niet in wat je grafische kaart met je geluid te maken zou hebben als het is aangesloten op een geluidskaart.

Je speakers zijn verbonden met je geluidskaart/moederbord met een standaard 3.5mm kabel?

Frank Ryder

Legacy Member
Video kaart is enkel bedoeld voor grafische gedeelte dus enkel voor beeld, geluid moet je hebben van je moederbord of van je geluidskaart toch of ben ik mis.

Metteh

Legacy Member
Sommige videokaarten kunnen ook audio mee sturen via HDMI.

De topicstarter moet gewoon bij zijn geluidsinstellingen in uw configuratiescherm. plz blijf uit uw bios daar moet je niet zijn. Je moet ze niet op standaard zetten je moet de juiste uitgang zoeken van je geluid.

mdgf

Legacy Member
Ja, maar hij wil geen geluid via hdmi, dat werkt wel, hij wil geluid via zijn moederbord onboard geluid (of dat maak ik er toch uit op) en het lukt niet.

Metteh

Legacy Member
mdgf zei:
Ja, maar hij wil geen geluid via hdmi, dat werkt wel, hij wil geluid via zijn moederbord onboard geluid (of dat maak ik er toch uit op) en het lukt niet.

Ja maar als zijn pc ooit heeft besloten van zijn hdmi uitgang audio standaard te maken dan moet hij nu bij de geluidsopties in het configuratiescherm het zo zetten dat audio standaard via de uitgang van zijn moederbord gaat.

mdgf

Legacy Member
Ik dacht dat dat onafhankelijk van elkaar geregeld werd (hdmi door drivers graka), maar ik gebruik geen hdmi, dus dat kan inderdaad wel :).

xfxxl

Legacy Member
murder inc zei:
Sommige videokaarten kunnen ook audio mee sturen via HDMI.

De topicstarter moet gewoon bij zijn geluidsinstellingen in uw configuratiescherm. plz blijf uit uw bios daar moet je niet zijn. Je moet ze niet op standaard zetten je moet de juiste uitgang zoeken van je geluid.


bij configuratiescherm bij geluid:

Luidsprekers C-Media PCI Audio Device staat ingeschakeld ( met groen vinkje)
en
Lijningang C-Media PCI Audio Device staat ook ingeschakeld


maar nog steeds geen geluid :( :( :(

en via moederbord integrated geluid lukt het ook niet :( :(

via usb speakers ook niet :( :(

is het niet mogelijk om een DVI HDMI kabel te kopen en aan te sluiten ??
en deze via USB ( laptop) speakers geluid te krijgen ??

alvast bedankt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan