Archief - Nieuwe game pc (help?)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jasper4

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik zoek iemand die mij een goede opstelling kan geven voor een goede sterke game pc.
Ik heb zelf totaal geen verstand van hoe een pc in elkaar steekt (word dan inderdaad miss een keer tijd?) en heb ze hiervoor ook zo uit de winkel geplukt.
mijn budget ligt rond de 1100 max 1200 euro.
Ik wil er voornamelijk grote (online)games op spelen (wow misschien weer op pakken, guildwars 2 kopen?) en die speel ik het liefst met alles op full (high end).
Windows 7 (office) heb ik zelf.
Het assembleren van de computer gaat mij ook niet lukken maar op sites als Azerty bieden zij de uitkomst door dat voor me te doen.
kan iemand mij helpen (tips, line ups, goede kant en klaar?)

Bij voorbaat dank,
Jasper

koolcast

Legacy Member
Dit hoort bij aankoopadvies...

Behoefte aan SSD, Blu-ray, ...?
Dit is een zeer degelijke setup:
Azerty

tek-zotic

Legacy Member
deze past perfect binnen je budget
CPU: Intel® Core™ i7-2600
cpu cooler: Scyte mugen 3
GPU: sapphire HD6950 dirt 3 edition
Ram: mushkin 8gb DDR3-1333 kit
SSD: Intel® SSDSA2CW120G3B5
HDD: Samsung HD204UI
moederbord: asus P8P67-M
Case: antec 900 2
Voeding: Cooler Master Silent Pro M 700W
DVD writer: LG GH-22NS30

Chappii (oi22)

Legacy Member
tek-zotic zei:
deze past perfect binnen je budget
CPU: Intel® Core™ i7-2600
cpu cooler: Scyte mugen 3
GPU: sapphire HD6950 dirt 3 edition
Ram: mushkin 8gb DDR3-1333 kit
SSD: Intel® SSDSA2CW120G3B5
HDD: Samsung HD204UI
moederbord: asus P8P67-M
Case: antec 900 2
Voeding: Cooler Master Silent Pro M 700W
DVD writer: LG GH-22NS30

Ik ken niet er niet veel van, maar een i7 voor een gamepc, even tho met zo'n budget, nutteloos.

koolcast

Legacy Member
Een i7 is zijn geld 'niet waard'... Je kan beter een i5 2500K kopen, zeer weinig verschil met een i7 kwa prestatie's enkel veel in prijs. En 4GB ram is zeker voldoende.;)

Jasper4

Legacy Member
koolcast zei:
Dit hoort bij aankoopadvies...

Behoefte aan SSD, Blu-ray, ...?
Dit is een zeer degelijke setup:
Azerty

owh oke thanks ik start dan maar een quote bij aankoopadvies,
dat is mischien iets handiger.
bedankt voor de tips op deze quote alvast

piemel

Legacy Member
tek-zotic zei:
deze past perfect binnen je budget
CPU: Intel® Core™ i7-2600
cpu cooler: Scyte mugen 3
GPU: sapphire HD6950 dirt 3 edition
Ram: mushkin 8gb DDR3-1333 kit
SSD: Intel® SSDSA2CW120G3B5
HDD: Samsung HD204UI
moederbord: asus P8P67-M
Case: antec 900 2
Voeding: Cooler Master Silent Pro M 700W
DVD writer: LG GH-22NS30

i5-2500 (ik zie die jongen niet overklokken als 'm zelf al zegt dat em geen verstand van PC's heeft).
mugen 2 ipv 3
700W voeding?????? :D 450-500 zal wel voldoende zijn :).
RAM: kingston valueRAM

Voldoende ruimte dan nog over voor een goed tobo+muis en eventueel zo'n dell UH2311 (correct me if i'm wrong qua naam, maar de meeste zullen wel weten welk scherm ik bedoel). Of ge moet natuurlijk al een scherm etc. hebben, dan kunt ge de rest van uw budget sparen voor toekomstige upgrades.

koolcast zei:
Een i7 is zijn geld 'niet waard'... Je kan beter een i5 2500K kopen, zeer weinig verschil met een i7 kwa prestatie's enkel veel in prijs. En 4GB ram is zeker voldoende.;)

8GB met zo'n budget mag wel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan