Archief - Netwerkvraag (draadloos netwerk)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ricola

Legacy Member
Hoy,

Is het mogelijk een draadloos netwerk tussen 2 pc's te maken zonder dat ik hiervoor een router moet kopen?

En welk type netwerkkaart moet ik dan hebben, want ik heb gehoord dat dit niet mogelijk zou zijn met alle draadloze netwerkkaarten.

Crovax

Legacy Member
Yep,dat lukt!

heb dat hier ook zo,laat u zeker niets wijs maken! Heb zo'n 2 kaartjes van D-link.(wel losse pci kaartjes)Works like a charm here.

En super easy omdat in werking te zetten,eerst via xp zelf ff netwerkje aanleggen,dan ff securen via een programma van D-link en voila,we kunnen netwerken :d

Lan

Legacy Member
Je moet gewoon controleren dat de netwerkkaartjes AD-HOC mode ondersteunen. Dit is een netwerk zonder AP (access point).
Koop voor desktops altijd PCI kaartjes, gebruik GEEN USB. Die USB hebben een hogere latency wat betekent dat je een hogere ping waarde hebt (slecht bij online games ....)

Ricola

Legacy Member
Dat is al een grote hulp.
Dank u.

Misschien nog 1 vraagje (voor vulture)

Welke kaartjes zijn dat juist?
En wat is de prijs en de snelheid ervan.
(dan ga ik die prolly ook nemen, dan weet k zeker dat ze werken)

Lan

Legacy Member
Goede kaartjes:
- Dlink DWL-G520 PCI kaart
- US Robotics 805416 PCI kaart

Ah ja, altijd wireless G nemen, dat zijn momenteel de snelste

Jürgennoppe

Legacy Member
Lan zei:
Goede kaartjes:
- Dlink DWL-G520 PCI kaart
- US Robotics 805416 PCI kaart

Ah ja, altijd wireless G nemen, dat zijn momenteel de snelste


Ik heb zo'n Dlink DWL-G520+ PCI kaart,kaart wireless g
en ik geraak er NIET mee op internet,mijn broer heeft laptop met wlan en hij geraakt in heel het huis perfect op draadloos netwerk,dus aan de router ligt het niet. Ik weet geen oplossing hiervoor,iemand anders wel?

Crovax

Legacy Member
@ricola
D-Link DWL-520+ 22Mbps wireless PCI adapter
deze heb ik,en zou ongeveer op een 49€ moeten komen (dus,zo'n 2 = 100euro)
[check link http://www.loveno.be/?page=shop/fly...tegory_id=096bd385cd5801e25bc57a4778d45f49&=]

@lan
Die die kost iets duurder,maar die snelheden dat ze zeggen haal je nooit.
Het hangt ervan af wat hij er wilt aan uit geven eh. Ik heb zo'n 2 kaartjes van de eerste serie,en nog nooit geen probs mee gehad,ook niet met de snelheid

@Jürgennoppe
Misschien is zien dat de instellingen bij u juist staan (soms kan da iets heel klein zijn,maar lang genoeg om dikke ***** van te krijge) check de ip-adressing,WEP,etc

En anders moet je proberen om de drivers/hardware proberen te updaten.Maar ik denk dat het aan de instellingen ligt

Jürgennoppe

Legacy Member
vulture zei:
@ricola
D-Link DWL-520+ 22Mbps wireless PCI adapter
deze heb ik,en zou ongeveer op een 49€ moeten komen (dus,zo'n 2 = 100euro)
[check link http://www.loveno.be/?page=shop/fly...tegory_id=096bd385cd5801e25bc57a4778d45f49&=]

@lan
Die die kost iets duurder,maar die snelheden dat ze zeggen haal je nooit.
Het hangt ervan af wat hij er wilt aan uit geven eh. Ik heb zo'n 2 kaartjes van de eerste serie,en nog nooit geen probs mee gehad,ook niet met de snelheid

@Jürgennoppe
Misschien is zien dat de instellingen bij u juist staan (soms kan da iets heel klein zijn,maar lang genoeg om dikke ***** van te krijge) check de ip-adressing,WEP,etc

En anders moet je proberen om de drivers/hardware proberen te updaten.Maar ik denk dat het aan de instellingen ligt

Ik heb geen ip-adres staan,want hij kan geen verbinding maken met de router,ik weet nie zoveel van die detail-instellingen ook niet..

Crovax

Legacy Member
Awel,Dan moet ge is zien wat uw broer zijn instellingen zijn,en vergelijken met die van u. Ik ben er zeker van dat het daar iets mee te maken heeft :d

Probeert anders is bij u: Nieuwe verbinding maken (modem) en dan zoeken met de draadloze kaart naar de router,lukt da?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan