Archief - Netwerkprobleem - fibernet - powerline

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Genius

Legacy Member
Gegroet

Sinds een week hebben ze hier fibernet40 van telenet geinstalleerd.

Nieuwe modem hangt in de garage. Eveneens 1 powerline van Telenet en 1 powerline hangt achter TV.

Draadloos internet werkt enkel op de benedenverdieping. Boven (1ste verdieping) op mijne desktop vindt hem dus mijn draadloos netwerk niet...enkel van de buren..

Bon, aangezien ik dus een leek ben in dergelijke zaken, gebeld naar telenet. Zij vertelden dat ik een extra powerline kan insteken in stopcontact boven aan computer. Ben er dan ook ene gaan kopen van het merk TP-link (85 Mbps), UTP kabel ingestoken (powerline steekt trouwens in verdeeldoos)

Probeer verbinding te maken...foutmelding van "beperkte en of geen verbinding". Dan krijgt ge zo'n paar opties om adapter automatisch in te stellen of ip adres in te stellen...niks werkt...

Ik doe wss iets gigantisch verkeerd...

ik dacht dat ik ne router moest aanschaffen maar zowel die van Telenet als van een computerwinkel zeiden dat dit niet ging werken...

Again, ik ken hier dus niks van...

:help:

Genius

Legacy Member
dat heeft geen avance want ik zit met mijn laptop zoiezo op draadloos internet, met desktop lukt dit niet aangezien ik geen ingebouwde netwerk kaart heb. Kan dit enkel via kabel...

Exit

Legacy Member
je moet uiteraard die 3 powerlines op elkaar afstemmen eerst!!!

als je er 1 bij koopt moet je die afstellen met die van telenet
en je moet zien dat ze zelfde types zijn (dus allemaal 85mbps)

Genius

Legacy Member
nu is de grote vraag, hoe stem je die powerlines op elkaar af indien het er allemaal van 85 mpbs zijn... Maar ik vrees ervoor aangezien die nieuwe powerlines 200 mbps zijn dacht ik...

Exit

Legacy Member
tja, dan gaan die dus al niet samen werken

200mbps werken niet samen met 85mbps.

die 200mbps van telenet?
afstellen = met de knop op de pwl (2tal sec ingedrukt houden, daarna zelfde met nr2, nr3, ....)
met de 85mbps => tool op pc installen en daarmee isntellen, handleiding van de pwl lezen mss?

Genius

Legacy Member
Al een geluk heb ik er handleidingen bijgekregen... :p Maar bon, nu weet ik al iets meer. Morgen is testen!

mmm....om dieje 85mbps tool te installeren moet ik eerst vorige versie van winPcap verwijderen...uiteraard is dat nergens te vinden...zou in system32 moeten staan..nergens te vinden..

Lan

Legacy Member
winpcap is een programma, staat dus bij de geïnstalleerde programma's

Genius

Legacy Member
dat dacht ik ook maar blijkbaar niet...staat daar dus niet tussen!

Genius

Legacy Member
Verdekke, winpcap is dus nergens te vinden...heel die faq van die site hierboven doorgenomen en absoluut nergens te vinden..

JohnnyricoMC

Legacy Member
Download en installeer wireshark, dan wordt winpcap ook automatisch geinstalleerd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan