Archief - netwerk(kabel) vraagskes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vinteg

Legacy Member
oke het zit dus zo, nu wilde onze pa zenne router instaleren door middel van via het plafond naar beneden te gaan(net zoals op mijn pc) maar nu was hij da gat aant boren en mijn boxen stonden boven op het luiste en ik hoorde een foutmelding van windows, dus ik ging loeren en zoals da ik al vermoede had men vader in mijne netwerkkabel geboort. :( , ik weet het tis ni slim om menne vader da te laten doen maar kom(de boorkop vant machien was trouwens ook opgesmoord). anyway nu heb ik een vraagske omtrent men planing waar ik de router ga plaatsen.

modem:--:cat5e Rj45 kabel:--:router:-----:2xcat5e RJ45 kabel:/------pc pa
\------pc vinteg
zoiets dus. nu de vraag is, verkopen ze van die rj45 conectors appart(ook de tang die ervoor nodig is)
hoeveel gaat mij da kosten?
moet het van modem naar router ne crossed of straight kabel zijn?
en nog eventueele tips zijn welkom. want die kabel van mijn pc is dus wel naar de reet, maar als ik die connectors en die tang appart kan vinden dan kan ik mijn kabel nog gebruiken. of denken jullie dat ik beter naar telenet bel om te vragen of zijn- een nieuwe kabel leggen.

EyeBallz

Legacy Member
sommige computerwinkels make zelf hun utp-kabels op de gewenste lengte me die connectorkes & tangskes
mss daar nekeer vrage

vinteg

Legacy Member
mja kijk het prob da ik zo een tang wil kopen is, dat ik het geboorde kot dat ik al heb van mijn pc ni groter kan maken, en door de huidige groote past dus geen prefab kabel. als ik er een kan lenen uit de winkel geef ik die manne wel iets als waarborg ofzow. op hoop van zegen

b0rt

Legacy Member
die tang mag ik altijd een paar dagen gratis meenemen van den electricien, ge kunt da maybe eens vragen
't is niet zo moeilijk om zoiets in elkaar te zetten

JackF

Legacy Member
Je kan de RJ 45 connectors apart kopen . deze kosten +- 0.5€ à 1€/stuk
Zo'n tang kost toch al gauw 22€ dus das zot geld

vinteg

Legacy Member
mja die tang heb ik ook al gezegt tegen onze pa, dermee ga ik eerst is vragen bij de pcshop of ik hem mag lenen(als de kabels daar worden gemaakt tenminste) en die conectors kan ik die bij den electricien ook vinden?

JackF

Legacy Member
Ja bij de electrozaak ga je die ook vinden. Zitten wel meestal in een zakje van 20 of 50 maar met wat goodwill krijgde die wel per stuk mee

Radiance

Legacy Member
Wat moet je dan nog weten?
Een krimptang kan je wel even lenen bij de betere pc of elektrocazaak, RJ45 connectors vind je daar ook.
Tussen modem & router moet een straight kabel.
UTP kost de lopende meter nen euro ofzo (maar als je genoeg nodig hebt koop u een rol van 50m in een grotere winkel, gaat goedkoper uitkomen), en RJ45 connectors nen halve euro 't stuk.
Probeer het zelf te doen, je gaat ongetwjfeld wat sukkelen om die kabeltjes in de goeie volgorde & werkend in die connector te krijgen maar als je dit aan Telenet vraagt gaat het u heel wat meer kosten ;)

vinteg

Legacy Member
heb der just eentje opgepitst(heb tang mogen lenen en connectors kreeg ik gratis^^)
en idd die draadjes steken is ni simpel :eek:
anyway van router naar modem is dus straight, maar van pc naar router is da ook straight?

vinteg

Legacy Member
gewoon zodat jullie het ook weten, merci voort helpen alles marcheert :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan