Archief - netwerkkaart probleem in linux

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tha tha

Legacy Member
hallo,

ik heb onlangs suse op men pc geinstalleerd, maar nu zit ik met het probleem dat men kaartje voor draadloos internet (pcmcia van siemens) niet herkent wordt. bij windows was dit geen enkel probleem, maar blijkbaar vind suse 9.2 niks van kaartje. ik heb kan dus niet op internet of op men draadloos thuisnetwerk. kan iemand mij hiermee helpen?


alvast bedankt.

Exit

Legacy Member
kijken op site voor drivers voor linux en installen .... (als ge ze op de linux schijf/partitie wilt krijgen mount ge de windows schijf in linux en haalt ze af/installen of ge zet ze via bvb partition magic in win naar de linux schijf.

en dit zet ge best op os - unix forum (da's voor linux)

tha tha

Legacy Member
ok , bedankt, maar welke is de site met drivers voor linux?
tis dat da ik nie vind. :crazy:


thx anyway

Exit

Legacy Member
geen site voor linnux drivers maar site van uw kaart en dan daar linux drivers downen (zelfde als da ge win drivers zou downen)

tha tha

Legacy Member
op de site van men kaartje staan ze nie ze, kem ze daar nie gevonden. tis trouwens geen site da speciaal vo da kaartje is, ma een algemene site, voor alles van siemens/santis adsl enzo.

Mr. M

Legacy Member
voor wireless kaartjes in linux niks dan probs
de makers van de kaarten zijn te lui om linux drivers te maken en zo moet ge het dus doen me de windows drivers een e programmake installe in uwe linux

da werkt perfect me 1 groot nadeel, ge kunt da 30 dage probere en dan moete betale

http://www.linuxant.com/driverloader/

der is ook een gratis voor ma da heb ik nooit werkend gekregen. die linuxant werkt perfect ma ik heb probleme om daar geld voor te geve (die linuxant werd op de site van USR zelfs gezet bij linuxdrivers ...)

ander program: http://ndiswrapper.sourceforge.net/
mss hebt gij meer geluk daarmee want k ken wel amper iets van linux dus mss ligt het daaraan

die programmas laden eigelijk gewoon de windowsdrivers in linux en die linuxant heeft bij mij toch 30 dage perfect gewerkt
k ben nog altijd aant twijfele om het te betale ma k heb er gewoon een principieel probleem mee om voor drivers te betalen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan