Archief - netwerk via hub(2pc's)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wardcoysman

Legacy Member
yooooo,

kheb een vraagske, Ik zopas telenet aangeschaft en ik wil mijn 2cp's in netwerk plaatsen. Zoals gekend gebruikt telenet een hub om meerdere pc's op het ineternet te krijgen. hoe kan ik mijn pc's in netwerk zetten? want ik heb gn ip waar ik kan naar pingen :( de kabels zijn beide straight! Help plz

Fr3aK

Legacy Member
Van uw TN modem naar uwen hub zenne uplink en dan vanuit diene hub een kabelke naar den ene pc en een kabelke naar den andere ;)

2 many soldiers

Legacy Member
dit is meer een vraag voor op een ander subforum (software ofzo)

[NeO]-mtr

Legacy Member
Nee da kunde evengoed met een hub al is een router/switch een pak beter aangezien da "slimme" hubs zijn. Maar ge kunt ze allebei gebruiken. ;)

wardcoysman

Legacy Member
maar ik heb deze vraag nu hier gesteld heeft iemand het zelfde probleem ofzo? of weet iemand een oplossing? En ik weet zelf ook dat ik een kabel moet trekken vanaf mijn hub naar mijn 2de pc :s

sToRm

Legacy Member
ik heb ook ne hub staan en 2 pc zijn daarop verbonden. Ma toen ik een netwerkske wou aanmake via netwerkverbindingen in xp zei em dat da héél onveilig is, ne netwerk via ne hub....

is da waar of ni echt last van..
thxz

wardcoysman

Legacy Member
storm ik in dus het zelfde probleem en da kan nie onveillig zijn maar het is moeilijker om in te stellen omdat je gn ip hebt enzoL. Mag ik eigenlik een ip instellen?

Exit

Legacy Member
modem naar hub naar pc ... ok, als ge 2 of meerdere ip's van telenet krijgt, anders moet ge een router gebruiken ipv hub

onveilig is da niet, ge moet gewoon op elke pc firewall, virusscanners enzo zetten, anders neemt de router de firewall rol over

wardcoysman

Legacy Member
ah k , maar die man heeft eigenlik niets ingesteld van ip ofzo. hij zij gewoon van ja ge moet gij niets instellen van ip dus ? wat zou ik eigenlik het best doen de klantendienst bellen van telenet? :help:

Exit

Legacy Member
ip wordt automatisch dor telenet naar e pc gestuurd (dhcp) en als ge telenet duo ofzo hebt dan krijgt ge 2 ip's ... die veranderen soms, moet ge u niets van aantrekken, ge woet enkel weten welk abo ge hebt en daardoor hoeveel ip's ... 1 ip => 1 pc op internet en die andere gaat nie werken dan, dan hebt ge router nodig ...

Burny

Legacy Member
Aangezien je beide pc's een IP van de telenet DHCP server krijgen, denk ik nie da je een LAN kan maken met die 2 pc. Ze krijgen immers beide een ip adres met mogelijk een ander subnet masker. Dat zou hetzelfde zijn als een LAN maken met eender welke pc ter wereld. Om je probleem snel, makkelijk en veilig op te lossen kan je best een router kopen. Het enigste nadeel is dan dat je maar 1 extern IP hebt. (dus als je een server wil draaien moet je een port gaan forwarden)

wardcoysman

Legacy Member
ah k, dus eigenlik is een router een beter oplossing voor mijn probleem ipv mijn hub?

Exit

Legacy Member
router > 1 ip van telenet => veel interne ip's zoda pc's onderlig mekaar zien als ook op internet via router(gateaway) werken ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan