Archief - Native command queuing enabelen op maxtor diam. 10

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

schumi2003

Legacy Member
heb me al suf gezocht voor dit en ik kan enkel maar review lezen of intel systemen


maar niks over AMD systemen :help:


op de maxtor site zie ik er ook niks over staan enkel dat ze ncq supporten zucht


voor specs zie sig



Help :p

Davion

Legacy Member
Rechts klikken op een partitie van u HD > Eigenschappen > tab 'Hardware' > selecteer de HD en klik op Eignschappen > dan tab 'SCSI eigenschappen' > daar zal NCQ wel staan en dan aanvinken.

schumi2003

Legacy Member
Davion zei:
Rechts klikken op een partitie van u HD > Eigenschappen > tab 'Hardware' > selecteer de HD en klik op Eignschappen > dan tab 'SCSI eigenschappen' > daar zal NCQ wel staan en dan aanvinken.


dank voor u hulp maar helaas staat het er niet tussen :s

Avalon

Legacy Member
schumi2003 zei:
heb me al suf gezocht voor dit en ik kan enkel maar review lezen of intel systemen


maar niks over AMD systemen :help:


op de maxtor site zie ik er ook niks over staan enkel dat ze ncq supporten zucht


voor specs zie sig



Help :p
Ge moet de laatste beta nforce drivers installeren en dan doen zoals hierboven

apa

Legacy Member
Het staat niet bij de schijf. Je moet de "Device manager" starten (rechtsklikken op "My computer", kiezen voor "Manage" en dan klikken op "Device manager"). Daar dubbelklik je op "IDE/ATAPI controllers" en dubbelklik je op de controller waaraan je NCQ-capable drive hangt (een van de "NVIDIA CK804 ADMA Controller" devices). Kies de "Channel" waaraan je NCQ-drive hangt. Nu zie je daar een checkbox "Enable command queuing" staan die je kan enablen indien je drive wel degelijk NCQ ondersteunt.

Na het aanvinken, moet je op APPLY drukken en je pc herstarten.

schumi2003

Legacy Member
apa zei:
Het staat niet bij de schijf. Je moet de "Device manager" starten (rechtsklikken op "My computer", kiezen voor "Manage" en dan klikken op "Device manager"). Daar dubbelklik je op "IDE/ATAPI controllers" en dubbelklik je op de controller waaraan je NCQ-capable drive hangt (een van de "NVIDIA CK804 ADMA Controller" devices). Kies de "Channel" waaraan je NCQ-drive hangt. Nu zie je daar een checkbox "Enable command queuing" staan die je kan enablen indien je drive wel degelijk NCQ ondersteunt.

Na het aanvinken, moet je op APPLY drukken en je pc herstarten.


apa merci he het staat nu aangevinkt

op mijn WD raptor 74GB stond het standaard al aangevinkt tot mijn verbazing
:niceone:

apa

Legacy Member
schumi2003 zei:
apa merci he het staat nu aangevinkt

op mijn WD raptor 74GB stond het standaard al aangevinkt tot mijn verbazing
:niceone:

De Raptor 74 GB ondersteunt eigenlijk geen Native Command Queuing (NCQ), maar enkel Tagged Command Queuing (TCQ). In de properties-pagina staat echter gewoon "Command Queuing", dus misschien ondersteunt de nForce wel beiden?!

schumi2003

Legacy Member
apa zei:
De Raptor 74 GB ondersteunt eigenlijk geen Native Command Queuing (NCQ), maar enkel Tagged Command Queuing (TCQ). In de properties-pagina staat echter gewoon "Command Queuing", dus misschien ondersteunt de nForce wel beiden?!


ja idd zal zoiets wel zijn :p


die maxtor is toch ietsie sneller :o

apa

Legacy Member
Kan je eens benches (HDTach 2.70) draaien op je PC en de resultaten hier posten? Ik ben vooral geïnteresseerd in het cpu-gebruik van je systeem: die is bij mij namelijk zeer hoog:

Maxtor DiamondMax10 300 GB
WD Raptor 36 GB

Beiden zijn aangesloten op de nVidia controller.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan