Archief - NAS (telenet) 2 vraagjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rodedraak

Legacy Member
Hey,

Ik heb net een nieuwe NAS aangekocht en heb deze aangesloten op mijn d-link des 1005d. Op die switch heb ik ook nog een linksys wireless router aangesloten. Waarom ik eerst die switch heb hangen is omdat daar ook mijn telenet digicorder op heb aangesloten.

- Nu probeer ik mijn NAS op te stellen met "Remote Access" maar dan geeft hij de volgende foutmelding:

"Your network router could not be configured to enable or disable remote access. This can occur when your router does not have UPnP enabled or the required port cannot be opened or closed."

- Over het wireless, kan ik niet aan mijn NAS, kan hem zelfs niet pingen. Wat moet ik doen om dat aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt!

tha_rippa1be

Legacy Member
rodedraak zei:
Hey,

Ik heb net een nieuwe NAS aangekocht en heb deze aangesloten op mijn d-link des 1005d. Op die switch heb ik ook nog een linksys wireless router aangesloten. Waarom ik eerst die switch heb hangen is omdat daar ook mijn telenet digicorder op heb aangesloten.

- Nu probeer ik mijn NAS op te stellen met "Remote Access" maar dan geeft hij de volgende foutmelding:

"Your network router could not be configured to enable or disable remote access. This can occur when your router does not have UPnP enabled or the required port cannot be opened or closed."

- Over het wireless, kan ik niet aan mijn NAS, kan hem zelfs niet pingen. Wat moet ik doen om dat aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt!

U NAS hangt dus op die switch?
Dan is dat het probleem, hang hem aan de router.

Nu krijgt u Digibox en NAS een ip van telenet en al de rest op u wireless van u router.
Vanzelfsprekend dus dat ge er niet aan kunt.

Exit

Legacy Member
dat je draadloos er niet aankan is inderdaad omdat het aan de switch hangt en niet aan de router!

je zit met een 'obstakel' dat geen toegang geeft naar die nas, of je moet zijn extern ip hebben en gebruiken.

rodedraak

Legacy Member
hmm ok nu heb ik die dus aan de router hangen. Maar mijn vaste pc's zitten dus op de switch. Nu kunnen die er weer niet aan, kan ik die niet bridgen ofzo?

Exit

Legacy Member
tja, ALLE pc's achter de router hangen, dan pas zullen die allemaal in zelfde netwerk zitten en zal het werken.

tenzij je een modem met router hebt, dan zal je die router als switch + ap kunnen gebuiken.


hoe ziet uw ganse netwerk eruit (toestellen en type + merk van modem/routers)

rodedraak

Legacy Member
De router is een linksys wrt54g, modem is standaard modem van telenet(ken ik niet uit mijn hoofd, kan straks wel kijken, maar daar zit volgens mij geen router in).
En de switch is een d-link des 1005d.


Waarom ik niet alle pc's achter de router wil hangen is omdat ik een kabel deel met mijn digibox kabel van 40 meter. Dus als ik iets wil downloaden trek ik de kabel van mijn vaste pc uit en in mijn digibox. Omdat ik geen 2de kabel wil trekken.


Alvast bedankt,

Ik heb de NAS nu aangesloten op de router, en gecheckt op de router of UPnP enabled staat. En dat is zo.

MAar toch nog dezelfde error: Your network router could not be configured to enable or disable remote access. This can occur when your router does not have UPnP enabled or the required port cannot be opened or closed.
Ik las ergens dat telenet poorten onder 1024 blokkeert en dat dit het probleem zou kunnen zijn, en dat je het met port forwarding zou kunnen oplossen. Dus heb ik mijn linksys router naar port forwarding gegaan, willekeurige naam ingegeven Start=443 Ends=443 ipadres=192.168.1.100 (ip van nas) en genabled. Maar dat lukt ook niet. Ik heb ook al het ip van een vaste pc geprobeert. Maar ook tevergeefs.

Any help?

Thanks!

Exit

Legacy Member
tja, als je alle pc's op die nas wilt krijgen moeten ze allemaal in zelfde netwerk komen (allemaal achter de router)
pwl gebruiken voor de digibox dan? dan is geen kabel nodig

rodedraak

Legacy Member
yep thanks, nog een idee over hoe die Remote Access aan de praat te krijgen?

EOX007

Legacy Member
Ik heb hier net hetzelfde probleem gehad met mijn MyBookLive NAS.
Gewoon de verbinding van u PC naar u switch versteken.
Er moet een kabel van u PC naar u router lopen.
Daarna steekt ge gewoon uw NAS in de router (dewelke ook draadloos is bij mij).

Nu ineens werkt het dus bij mij :)

Ik heb natuurlijk wel maar 1 PC dien via ethernet kabel op mijn netwerk zit.
Al de andere devices zijn draadloos.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan