bowblow
Legacy Member
Hallo,
Ik heb enkele weken via ibood een Iomega Home Media NAS gekocht. Ik ben over het algemeen zeer tevreden over het toestel maar heb nog de volgende vraag.
Ik zou graag mijn muziek over deze NAS delen met verschillende computers. Dit op zich is geen probleem, mijn muziek staat op de NAS en ik kan in itunes via gedeelde media aan de muziek. Maar wat niet lukt is ook de bibliotheek (de library) op de NAS delen, zodat ik dezelfde bibliotheek heb in mijn laptop en mijn desktop (ik werk met zowel apple als PC systemen) Op die manier krijg ik dan de afbeeldingen die bij de verschillende cd's horen en de ratings op de verschillende computers op dezelfde manier. Wanneer ik echter de bibliotheek op de NAS zegt, zegt Itunes dat de schijf beschermd is. Ik ben nochtans zeker dat al de users zowel schrijf als leesrechten hebben op de share ware de muziek opstaat (op al de shares trouwens). Ik heb ook al eens geprobeerd om het wachtwoord van mijn NAS weg te doen, maar ook dan lukt het niet.
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee. Heb al verschillende zaken geprobeerd die ik via google vond, maar nog niets heeft gewerkt.
Ik heb enkele weken via ibood een Iomega Home Media NAS gekocht. Ik ben over het algemeen zeer tevreden over het toestel maar heb nog de volgende vraag.
Ik zou graag mijn muziek over deze NAS delen met verschillende computers. Dit op zich is geen probleem, mijn muziek staat op de NAS en ik kan in itunes via gedeelde media aan de muziek. Maar wat niet lukt is ook de bibliotheek (de library) op de NAS delen, zodat ik dezelfde bibliotheek heb in mijn laptop en mijn desktop (ik werk met zowel apple als PC systemen) Op die manier krijg ik dan de afbeeldingen die bij de verschillende cd's horen en de ratings op de verschillende computers op dezelfde manier. Wanneer ik echter de bibliotheek op de NAS zegt, zegt Itunes dat de schijf beschermd is. Ik ben nochtans zeker dat al de users zowel schrijf als leesrechten hebben op de share ware de muziek opstaat (op al de shares trouwens). Ik heb ook al eens geprobeerd om het wachtwoord van mijn NAS weg te doen, maar ook dan lukt het niet.
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee. Heb al verschillende zaken geprobeerd die ik via google vond, maar nog niets heeft gewerkt.