Archief - Na vele spontane resets start PC helemaal niet meer op

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

chromium

Legacy Member
Case: MS-Tech LC-07
PSU: Atrix 720T 720W
Mobo: Asus P5Q Pro
CPU: E8500 3,16Ghz E0 stepping met Arctic Freezer 7 Pro
Mem: 4Gb Corsair XMS2 1066Mhz (2x2Gb)
Gpu: EVGA GTX 275
SSD: Crucial M4 128GB
Windows 7


Gisteren deed mijn PC plots een sponane reset, computer ging uit en bootte diret weer up. Een uur later nog eens maar dan bleef alles stabiel voor de rest van de dag.
Vandaag start ik hem op en het moment dat het Windows bureaublad er op komt, opnieuw een reset, tien minuten later nog een.
De enige error die ik terug vond was een generieke Kernel 41 error.
Enfin, temps waren ok, ram gestest ok, daarna gaan werken en een systeemtest laten lopen.
Toen ik terug kwam van mijn werk zag ik in de logs dat de PC ongeveer een 20-tal keren zichzelf had gereset in ongeveer 6 uur.
Terwijl ik dit allemaal bekeek, vloog de PC alweer uit, maar nu wil hij helemaal niet meer opstarten.
Ik verdenk de PSU, maar ben het niet 100% zeker.

Als ik nu de PC opstart dan draaien alle case fans, ook de verlichting van de fans, ook draait de fan van de PSU maar gebeurt er verder niks. Geen biepjes, geen POST, geen aanstalten om het bios te laden…niks

Na 10 seconden valt de PC opnieuw uit, start direct weer op, opnieuw spinnen alle fans etc maar nu blijft hij in deze toestand tot ik de kabel er uit trek (afsluiten aan de aan/uit knop werkt niet meer)
Iemand enig idee of het de PSU is ? Of het mobo ? Of iets anders ?

Portal

Legacy Member
Schakel de PSU uit met de schakelaar en houdt dan de powerknop 20 seconden lang ingedrukt, steek dan de kabel er terug in en probeer te starten. dit zorgt ervoor dat alle stroom uit het mobo is..
Wat je ook kan proberen is je CMOS resetten door het baterijtje even uit het mobo te halen.
Succes!

Aap

Legacy Member
Kijk eens of dat er geen mini dump is. Je vindt de minidump normaal gezien terug in de map %windir%/minidump

Kijk met bluescreenviewer naar de foutmelding (opties -> power pane mode -> blue screen in xp mode)

Kijk naar zulke dingen zoals bv: DRIVER_VERIFIER_DETECTED_VIOLATION en .sys of .exe bestanden zoals bv vsdatant.sys

chromium

Legacy Member
Even op mijn eigen post replyen met een update daar schijnbaar niemand een oplossing weet :(
(toen ik dit postte, zag ik dat er ondertussen al wat hulp binnen gekomen was, waarvoor dank)

Al een paar uur alles uitgeprobeerd en niks hielp, tot ik plots er aan dacht om de CMOS batterij uit het mobo te halen en er wat later weer in te steken.
Tot mijn grote verbazing kwam de PC weer tot leven en kon ik de bios in.
Even alles goed gezet en ik kon weer in Windows booten.
Momenteel draait de PC al een half uur, maar ik verwacht me aan een nieuwe reset elke minuut. Ik kon gisteren ook nog vlotjes opstarten, maar hij bleef resetten. Misschien was de bios was overstuur door al dat spontane rebooten en heb ik door de batterij er uit te halen dat wel opgelost.

Ik maak me nu sterk dat het probleem toch naar alle waarschijnlijkheid aan de voeding ligt, en niet aan het mobo.
De voeding is wel 750W, maar is nogal van een goedkoop merk en aan de PC hang er een SSD, twee interne 2TB schijven, een nogal zware GPU en twee 20-inch monitors (maar die hebben hun eigen voeding) en nogal wat case fans.

Portal zei:
Schakel de PSU uit met de schakelaar en houdt dan de powerknop 20 seconden lang ingedrukt, steek dan de kabel er terug in en probeer te starten. dit zorgt ervoor dat alle stroom uit het mobo is..
Wat je ook kan proberen is je CMOS resetten door het baterijtje even uit het mobo te halen.
Succes!

Ha, ik reageerde voor ik je post las :)
De truk met de kabel had ik al geprobeerd, maar deze lukte niet, de CMOS wel.
Bedankt voor de reactie.

Aap zei:
Kijk eens of dat er geen mini dump is. Je vindt de minidump normaal gezien terug in de map %windir%/minidump

Kijk met bluescreenviewer naar de foutmelding (opties -> power pane mode -> blue screen in xp mode)

Kijk naar zulke dingen zoals bv: DRIVER_VERIFIER_DETECTED_VIOLATION en .sys of .exe bestanden zoals bv vsdatant.sys


Er was geen minidump, maar ik heb nu de PC geconfigureerd om dit wel te doen bij een nieuwe reset. Tot nu toe 34 minuten "uptime" een nieuw record :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan