Archief - Mysterieus Wireless Router probleem.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zymo

Legacy Member
Ik heb hier te maken met een vreemd probleem, laat ik beginnen bij het begin.
Een paar maanden terug kocht ik een wireless router van usrobotics, het apparaat ging perfect totdat ie na enkele weken "restarte" uit zichzelf.
Ik dacht eerst aan een foute instelling in de router zelf dus liet ik het toestel draaien op zijn fabrieksinstelling. Nog steeds had ik hetzelfde probleem.
Ik had dan es alle netwerkkabels gedisconnecteerd en tot mijn grote verbazing resette het ding nog steeds uit zichzelf.

Ik ben toen terug naar de winkel gegaan, kreeg een nieuw model mee maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik, terug naar de winkel en kreeg ditmaal een nieuw merk mee, ditmaal een wireless router van "Belkin".

Mijn Belkin router deed het perfect tot ik onlangs een gelijkaardig probleem vaststelde. Mijn connectie met de router valt zowel via kabel als draadloos volledig weg (kan de router zelf niet meer pingen) maar de indicaties op de router blijven werken zoals normaal. Ik krijg pas terug verbinding na +/- 15 minuten (kan ook langer of korter zijn). Als ik tijdens het defect de router manueel reset (of ontkoppel van het net) dan werk hij voor een tijdje terug.

Inderdaad het is een vreemd probleem, ik heb al de gekste dingen zitten bedenken.

-Is het een storing komende van mijn telenet kabelmodem? neen, want onlangs heb ik een nieuwe modem en ook nog steeds hetzelfde probleem.
-Slechte netwerkkabels? neen, want het ding doet moeilijk, ookal is er niets aangesloten.

Ik denk eerder dat er een er een vervuiler op het wireless gedeelte zit, maar of dat effectief zo is, geen idee... Ik heb overal al gekeken (google, fabrikanten gemailed, ...) maar steeds geen deftig antwoord/oplossing gekregen.

Iemand die dit voor me kan oplossen?

Mvg,

Dr_pimpie

Legacy Member
onlangs nieuw elektrisch aparaat? nieuwe zetels met metalen frame ? ...

metalleke

Legacy Member
Ik heb een D-Link en heb juist hetzelfde probleem denkek... Om de 5 a 10 minuten hebbek hier zo van een netwerk kabel is niet aangesloten (met draad op gewone pc) en op laptop raak k wel op t netwerk maar hij is niet te bereiken en k raak ook niet op het internet... :x

Lan

Legacy Member
Installeer eens het progje "network stumbler" op je pc. Als je XP draait dan zal die wss je wireless adapter in je pc kunnen gebruiken om alle omliggende draadloze netwerken te detecteren.
Als je er 1 vindt dan kan interferentie mogelijk zijn ofwel een kerel die zich ermee amuseert jouw verbinding te verpesten...

metalleke

Legacy Member
Er zijn hier inderdaad 3 draadloze netwerken + de mijne. Maar die waren er ook al voor ik mijn netwerk installeerde en ik had er geen problmen mee.

Zymo

Legacy Member
raar hoor, en ik ken nog mensen die het crashende-router-syndroom hebben.

metalleke

Legacy Member
Mja hier op t school (sst in brugge) hebben ze da probleem gelik ook. Die routers durven hier wel es uitvliegen. En das wel degelijk erg lastig.... Ze hebben nu een firmware update geprobeerd maar paar minuten geleden was t weer van da. :x

Zymo

Legacy Member
tkomt er dus op neer da de meeste wireless routers zo onstabiel als iets zijn aangezien ik nie alleen het probleem ondervind.

***ARF***

Legacy Member
dunno of het hetzelfde probleem is
maar ik heb een USR kaartje in mijn pc steken om mijn laptop van inet te voorzien
hij maakt verbinding
zegt dat de signaalsterkte uitstekend is (laptop staat er naast)
maar vanaf ik een icoontje aanklik van netwerkverbindingen of explorer open valt de verbinding gewoon weg voor een sec en dan connect hij weer.
ik kan der dus nix mee aanvangen.

rare is, da spel heeft een paar maand gemacheerd zinder problemen
kon zelfs tot vanachter in onze hof gaan staan. en nu krijg ik het gewoon nog ni een simpel netwerk opgezet.

beide kaarten (desktop en laptop) hebben de laatste nieuwe firmware gekregen en drivers zijn goed geinstalleerd

format is al op beide gebeurd maar gaan oplossing bekomen

Zymo

Legacy Member
voila dat is het hem just, van mij was het ook na een paar maanden. echt bizar hoor.

whacker

Legacy Member
joe, kem dieje us robotics lekas da gij had. We hebben die hier trouwens ook in't school hier (als support voor ons labo, in't groot gebouw zitten cisco's). Beide routers crashen wel is. Dieje bij mij thuis ongeveer om de drie maand en dieje hier in't school om de week. In't begin had ik thuis ook grote problemen (op het default channel) en ik denk dat da is omdat daar veel antennes zijn op't dak van ons buren (mijne router staat net onder nen plastieken koepel die uitgeeft op ons plat dak). Ik heb dan wat zitten veranderen van channel en uiteindelijk doet em nu wel deftig zijn werk.
Draadloze routers zijn inderdaad zo onstabiel als de pest.

NonDotZer0

Legacy Member
heb hetzelfde probleem gehad met een TOPCOM en LINKSYS AP, channel veranderd, en @ alle pcs, ipv automatische netwerk detectie alles vast geconfigureerd......... want zo ver ik gezien heb, is er steeds een reset bij bijkomende wireless client op de router.... ik hoop dat je hier iets mee bent.....

greetz


EDIT: wat ook zou kunnen helpen, is de DHCP release time uit te zetten... zodat IP aan MAC gebonden blijft.... (ik denk hier maar luidop :music: ) om reconnect verschijnselen te vermijden..?

Zymo

Legacy Member
NonDotZer0 zei:
heb hetzelfde probleem gehad met een TOPCOM en LINKSYS AP, channel veranderd, en @ alle pcs, ipv automatische netwerk detectie alles vast geconfigureerd......... want zo ver ik gezien heb, is er steeds een reset bij bijkomende wireless client op de router.... ik hoop dat je hier iets mee bent.....

greetz


EDIT: wat ook zou kunnen helpen, is de DHCP release time uit te zetten... zodat IP aan MAC gebonden blijft.... (ik denk hier maar luidop :music: ) om reconnect verschijnselen te vermijden..?

dat klinkt ongelooflijk interessant dude, dit hebbik nog niet geprobeerd!
thx ;)

Zymo

Legacy Member
Zymo zei:
dat klinkt ongelooflijk interessant dude, dit hebbik nog niet geprobeerd!
thx ;)

ff de stand van zaken posten :p
tot nu toe werkt mijn wireless router een paar dagen perfect zonder enige problems.
wat heb ik gedaan?

-DHCP uitgezet
-SSID broadcast uitgezet
-Elke pc manueel een ip toegekent
-Elke wireless toestel een manueel ip toegekent.

Voorlopig werkt dit goed, laten we hopen dat het ook zo blijft.
Wie test deze settings ook is + resultaat posten?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan