Archief - multiplier in bios niet te vinden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jeroen_jeroen

Legacy Member
Ik heb onlangs een nieuw mobo moeten kopen en ik heb een Asrock K7S8XE gekocht, nu heb ik een amd athlon xp 2800+ (thoroughbred core) en wil ik de fsb en multiplier in men bios juist zetten, de fsb kan ik juist zetten (166) maar de multiplier alsook de mogelijk die te verzetten is nergens in de bios te vinden :s heeft er iemand al ervaring me dit moederbord? :help:

Sacristar

Legacy Member
In een andere thread stond dat je die optie ook niet in de bios zal terugvinden maar dat je dmv jumpers op het moederbord wel met die multi kan werken.

jeroen_jeroen

Legacy Member
die jumpersetting staan dan toch niet in de handleiding aangeven, en op het moederbord zelf zijn er geen aanduidingen te zien ivm jumpers voor de multiplier te verzetten, enkel voor fsb te verzetten met jumpers maar die staat reeds juist.:(

Cranox

Legacy Member
Ik heb ook effe gezocht en der staan idd geen jumpers op voor de multi te verzetten , ook staat der niets in de handleiding.
Mischien in je BIOS bij ADVANCED even kijken

jeroen_jeroen

Legacy Member
ja lol zo slim ben ik wel al geweest om bij advanced te kijken :p
tprobleem is eigelijk dat als ik online speel (vietcong) mijn fps altijd 10-15 zijn, terwijl bij mijn vorig mobo da altijd 50-75 was. graf kaart sta op 8X, 128mb, ram frequency sta just, alleen zegge ze mij in nen pc winkel da wss mijn processor te laag staat, aloewel hij op mijn vorig moederbord nog lager stond :wtf:
aka need :help:

mijn processor draait nu op 2.00ghz en die pc herkent altijd nen andere cpu (amd1.9+, amd2.4+,...) als de fsb veranderd word.....

|T-J|

Legacy Member
jeroen_jeroen zei:
ja lol zo slim ben ik wel al geweest om bij advanced te kijken :p
tprobleem is eigelijk dat als ik online speel (vietcong) mijn fps altijd 10-15 zijn, terwijl bij mijn vorig mobo da altijd 50-75 was. graf kaart sta op 8X, 128mb, ram frequency sta just, alleen zegge ze mij in nen pc winkel da wss mijn processor te laag staat, aloewel hij op mijn vorig moederbord nog lager stond :wtf:
aka need :help:

mijn processor draait nu op 2.00ghz en die pc herkent altijd nen andere cpu (amd1.9+, amd2.4+,...) als de fsb veranderd word.....

multi op 12.5 keer zetten,
het is een 333mhz pcu waarschijnlijk want daar werkt ook mijn amd 2800+ op.

mss dat het daaraan ligt.
uw aantal Ghz ligt wel al goed voor het type cpu.

biosflash mss?

servet

Legacy Member
jeroen ik heb hetzelfde probleem, cranox mss moet ik mijne cpu unlocken ? :)

servet

Legacy Member
En cranox nog een vraag ik heb thuis een amd athlon 1400 mhz, ja ik wil die unlocken ik heb het geprobeerd met potlood lukt niet, wat kan ik het best gebruiken zilver verf ? :s maar ik wil het met iets anders unlocken, soldere mss? of iets anders, zijn er potloden die ijzer bevatten, en waar kan ik het kopen, ik heb al verschillende potloden gebruikt lukt niet :tongue:

Cranox

Legacy Member
Met een potlood moet dit gaan hoor , ik gebruikte eentje waar dit allemaal opstaat ;) Gilbert 33 France HB / n ° 2 Conte ( rode kleur , het omhulsel van het potlood hee , potlood zelf is zwart)

Sacristar

Legacy Member
zilver verf is ook behoorlijk duur.

mss is bij een garage of zo ne carglass of zo gaan horen achter "window repair kit" (dient om de baantjes van de achterruitverwarming te herstellen)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan