Archief - MSI K8N Nforce 4 Platinium

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gamedude

Legacy Member
Ik ben van plan een nforce 4 MSI K8N mobo van Duitsland over te laten komen, ik heb op wat duitse sites rond gekeken en zag dat snogard.de en e-bug.de deze mobo hebben.. snogard.de heeft 1 nforce 4 mobo:

--> http://www.snogard.de/content.php?a...rtikelId=MBOMSI-939KN4&kategorieId=145&file=1

e-bug.de eeft 2 nforce 4 mobo's:

Platinum --> http://www.e-bug.de/cgi-ssl/preise....1f73d5e0e425b3f5c&pi=49251&pinr=16835&piname='MSI+7125+K8N+Neo4+Platinum-54G+Sockel939'&hbestnr=''

Diamond --> http://www.e-bug.de/cgi-ssl/preise....1f73d5e0e425b3f5c&pi=49249&pinr=16834&piname='MSI+7100+K8N+Neo4+Diamond-54G+Sockel939'&hbestnr=''


Van E-bug.de weet ik zeker dat de ene platinum en de andere de diamond versie is, dat staat duidelijk vermeldt.. maar bij snogard.de is dat duidelijk het geval niet, welke versie is die op snogard.de?

+ nog een vraagje: de platinum heeft geen SLI functie, maar toch staat er in zijn detail gegevens:

4x PCI

1x PCI-E x16

2x PCI-E x1

uiteraard in plaats van bij de diamond 2* 8x PCI-E maar een 2* 1x maar toch.. voor wat is dat?

Tir'Quatill

Legacy Member
Als ik mij niet vergis is die 2x PCI-E x1 gewoon opvolger van pci.

L@TrO

Legacy Member
die op snogard.de is de platium.
Nuja die PCI-E x16 is zoals je weet de 'opvolger' van agp , maar die andere PCI-E x1 zijn eigenlijk de vervangers de Pci (om netwerkkaarten aan te sluiten , geluidskaarten,...). Ik kan een ganse boterham typen over wat pci-E juist is maar daar ben ik nu wa tam voor ;)

troid

Legacy Member
Tir'Quatill zei:
Als ik mij niet vergis is die 2x PCI-E x1 gewoon opvolger van pci.

Voor SLI moet je de 2e neme is 2xPCI-E @ 16x
De eerste heeft maar 1x PCI-E 16X

Gamedude

Legacy Member
kan ik dan men X800 XT PCI-E op een 1* 16x PCI-E aansluiten en bijvoorbeeld een tv kaart en een geluidskaart op 2 * 1x PCI-E ?

Gamedude

Legacy Member
Dei Infitiator zei:
Full retail
lite retail

zoiets in den aard...
en die full retail heeft bijvoorbeeld een spel en de cd's met drivers op? en dat voor maar 3€ extra? O_o

Gamedude

Legacy Member
Dei Infitiator zei:
De doos bedoel je ....
wat bedoel je met de doos? dat in die die 3€ meer kost een doos zit en in de andere alleen de grafische kaart?

vinteg

Legacy Member
literetail: een doos, me enkel graka in, geen enkel cd'ke of kabelke
fullretail: gedetaileerde doos me schoon prentje op(schoon versiering voor op u kamer dus^^)me cd's kabelkes en eventueel spellekes bij

[Tom]

Legacy Member
metreox zei:
Voor SLI moet je de 2e neme is 2xPCI-E @ 16x
De eerste heeft maar 1x PCI-E 16X
2*PCI-eXpress @ 16 kan niet sinds dat de huidige PCI-eXpress moederborden maar max 20 PCI-eXpress lanes hebben.

De SLI mobo's hebben ofwel 1*PCI-eXpress @ 16 of 2*PCI-eXpress @ 8

vinteg

Legacy Member
[Tom] zei:
2*PCI-eXpress @ 16 kan niet sinds dat de huidige PCI-eXpress moederborden maar max 20 PCI-eXpress lanes hebben.

De SLI mobo's hebben ofwel 1*PCI-eXpress @ 16 of 2*PCI-eXpress @ 8
idd^^

troid

Legacy Member
[Tom] zei:
2*PCI-eXpress @ 16 kan niet sinds dat de huidige PCI-eXpress moederborden maar max 20 PCI-eXpress lanes hebben.

De SLI mobo's hebben ofwel 1*PCI-eXpress @ 16 of 2*PCI-eXpress @ 8

Oh wistk niet, bedankt voor de informatie :D

corvette

Legacy Member
[Tom] zei:
2*PCI-eXpress @ 16 kan niet sinds dat de huidige PCI-eXpress moederborden maar max 20 PCI-eXpress lanes hebben.

De SLI mobo's hebben ofwel 1*PCI-eXpress @ 16 of 2*PCI-eXpress @ 8

dus infeite kunnen 2 vga's in SLI nooit allebei apart 16x bandbreedte hebben ofwa?

goed om te weten..

Cranox

Legacy Member
corvette zei:
dus infeite kunnen 2 vga's in SLI nooit allebei apart 16x bandbreedte hebben ofwa?

goed om te weten..
Ik heb dees weekende ergens gelezen dat sommige mobo's wel 2 x 16x geven , doch een test wees uit dat er geen performanceverschil was ( omdat de cpu de bottleneck was )

Pomme

Legacy Member
grafische kaarten kunnen die x16 gewoon nie voederen zenne. agp kon het al (vrij) ruim aan ... verschil tussen x4 en x8 zou zelfs niet groot zijn ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan