Archief - MSI K8N Neo 2 Platinum probje ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Web Wiper

Legacy Member
Hello,

Ben erin geslaagd de 2.6 GHz te halen met mijn systeempje ...

htt : 238
ht mult : 4*
cpu mult : 11* => 11 * 238 = 2618 MHz
mem op 1T => op 166 gezet ...

screenie : http://users.pandora.be/webwiper/2600_pi.jpg

Nu loopt ie stabiel maar krijg ik fouten in benches (worden onderbroken) => mijn cpu zit op zijn limiet => ik wil de htt nog wat opdrijven tot 240 - 250 door mijn cpu mult. op 10* te zetten ...

Telkens ik in de bios de cpu mult. op 10* zet staat ie, eens in windows, op 5x ??? (bios 1.3, laatste officiële) ... hoe kan ik in godsnaam die multiplier op 10* krijgen ?

mvg
Web Wiper

Fr@gsta

Legacy Member
1.3b6 <> 1.41 zijn goede overclock biossen.

Probeer HT multi eens op 3x te zetten en gebruik liefst slot 1 & 2.
Memory zou normaal nog geen bottleneck mogen wezen, Corsair TCCD gaat makkelijk tot 240mhz-250mhz 1:1.

Web Wiper

Legacy Member
'k moest gewoon mijne cool'n quiet uitschakelen ...

Nu : 2.5 GHz
HTT 250
HT 4*
CPU mult 10 *
mem 166 => +/- 210 MHz

mvg
Web Wiper

Fr@gsta

Legacy Member
Kunt ge niet 1:1 draaien? Probeer eens, duidelijk verschil.

Web Wiper

Legacy Member
Fr@gsta zei:
Kunt ge niet 1:1 draaien? Probeer eens, duidelijk verschil.

Nope, vanaf 220 MHz geeft het geheugen er de brui aan (afrondingsfouten in pifast en prime95)

Het draait nu aan DDR333 208MHz, da's nog altijd 8MHz'jes rapper dan normaal ee :p

mvg
Web Wiper

Fr@gsta

Legacy Member
ik raad u toch aan de béta biossen eens te testen.

Flashmethode is vrij simpel:

Je gebruikt MSi Live Update, laat hem de laatste nieuwe versie downloaden ( 1.3 zoals je al weet ). Hij slaagt deze op in Program Files > Setup Files. Daarna download je de gewenstebios en rename je de biosfile van 1.xx naargelang je keuze, naar 1.30 en plaats deze dan in je Setup Files map zodat de originele 1.30 vervangen wordt. LiveUpdate gaat door met flashen.

Flash je liever via floppy :) kan ik je geen ongelijk geven. Deze methode doe je best op een niet overclocked systeem ( lees: stabiel ).

vb. Met béta 1.3b6 haal ik 260mhz 1:1 2.5-3-3-7 1T. Hoge cpu clocks haal ik er wel niet mee, max 2.55Ghz. Dit weekend eens de overige béta's testen.

I'll keep you updated.

edit: heb je de doos van je K8N Neo2 nog? zo ja, welk S/N staat bij jou op de sticker. Mijn begint met K0408xxxxxxxx, met dit nummer kan ik ongeveer afleiden of we met ongeveer dezelfde batch werken.

kutteke

Legacy Member
Web Wiper zei:
Nope, vanaf 220 MHz geeft het geheugen er de brui aan (afrondingsfouten in pifast en prime95)

Het draait nu aan DDR333 208MHz, da's nog altijd 8MHz'jes rapper dan normaal ee :p

mvg
Web Wiper
probeer is timings naar cas 2.5 te zetten dit kan wel helpen voor hogere fsbs
weet ni oe et zit op die nieuw bordjes maar nforce 2 gaf veel beter prestaties op 1:1 :)

Sacristar

Legacy Member
bij A64 is dat niet het geval vanwege de onboard memory controller...

kutteke

Legacy Member
bedankt voor de info :)
maar is de prestatie niet nogaltyd beter op 1:1? aangezien het ram dan ook sneler draait?

Web Wiper

Legacy Member
kutteke zei:
bedankt voor de info :)
maar is de prestatie niet nogaltyd beter op 1:1? aangezien het ram dan ook sneler draait?

Nope,

Ram draait standaard aan 200MHz
=> divider 166 opgezet waardoor het draait aan 166MZz
=> HTT overklokt waardoor geheugen meegaat tot 210 MHz

Het geheugen draait dus nog steeds sneller dan stock :p

mvg
Web Wiper

Web Wiper

Legacy Member
Fr@gsta zei:
ik raad u toch aan de béta biossen eens te testen.

Flashmethode is vrij simpel:

Je gebruikt MSi Live Update, laat hem de laatste nieuwe versie downloaden ( 1.3 zoals je al weet ). Hij slaagt deze op in Program Files > Setup Files. Daarna download je de gewenstebios en rename je de biosfile van 1.xx naargelang je keuze, naar 1.30 en plaats deze dan in je Setup Files map zodat de originele 1.30 vervangen wordt. LiveUpdate gaat door met flashen.

Flash je liever via floppy :) kan ik je geen ongelijk geven. Deze methode doe je best op een niet overclocked systeem ( lees: stabiel ).

vb. Met béta 1.3b6 haal ik 260mhz 1:1 2.5-3-3-7 1T. Hoge cpu clocks haal ik er wel niet mee, max 2.55Ghz. Dit weekend eens de overige béta's testen.

I'll keep you updated.

edit: heb je de doos van je K8N Neo2 nog? zo ja, welk S/N staat bij jou op de sticker. Mijn begint met K0408xxxxxxxx, met dit nummer kan ik ongeveer afleiden of we met ongeveer dezelfde batch werken.

Ik krijg de pleuris van bios-flashen :p Ben er echt niet voor te vinden (tenzij echt noodzakelijk) ... i.v.m. serienummer, 'k ga moeten kijken assek nog es thuis ben (dozen staan ginds op zolder)

mvg
Web Wiper

Fr@gsta

Legacy Member
sgoed

ik flash ook niet elke dag. Je mag het niet banaal vinden, dan gaat het mis lopen :D.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan