Archief - Msi 6600gt Stressed 78°....is dit normaal?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sToRm

Legacy Member
Ik heb dit pci express kaartje. Idle is de temperatuur 45° en als ik 5 minuten nfsu 2 speel loopt deze op tot bijna 80° in mijn antec sonata case.

dit alles op stock speeds.

Is deze temp. normaal en vanaf hoe hoog begint het schadelijk te worden....
Ben ook aant overwegen om misschien een ander coolerke te kopen voor erop te zetten...enige aanraders?

Thxz

pina

Legacy Member
idle temp atm bij mij is em 41 graden. Gisterenavond (pc stond al heel de dag op en er draaide op de achtergrond een spel) liep hij op tot 60 graden...

sToRm

Legacy Member
pina zei:
idle temp atm bij mij is em 41 graden. Gisterenavond (pc stond al heel de dag op en er draaide op de achtergrond een spel) liep hij op tot 60 graden...

dan zal die bij uw ook wel in de 70 stressed zitten peins ik. want als ik aant spele ben druk ik direct op de startknop (zonder ingame op pauze te drukken) en dan zie ik 80 staan en paar seconde later terug rond de 60

dus da zal dan wel de temp. zijn zeker

apa

Legacy Member
De koeler van de MSI kaarten is vastgemaakt met 2 pinnen door het PCB. Tussen de koeler en de GPU is er ook een thermalpad. De koeler kan makkelijk gekanteld worden. Dit heeft als gevolg dat de thermal pad geen goed contact meer geeft en dat de GPU dus niet meer fatsoenlijk gekoeld kan worden. Dit is een gekend probleem bij alle MSI 6600GT's.

Haal je kaart er eens uit en controlleer of je heatsink nog perfect vastzit. Het enige wat je kan doen is de kaart rma'en of een nieuwe koeler erop pleuren.

sToRm

Legacy Member
idd, da ding kunde nogal bewegen :wtf:

had ik da geweten dat dat by die msi zo was...


btw, men kaart zit zo muurvast da 'k ze ter niméér uitkrijg :crazy:, moet ge da plastiekske opzij aan zo een pci-x slot naar voor of achter duwen ofzo...

Grtz

apa

Legacy Member
Da's de hendel. Je moet die naar rechts duwen terwijl je de videokaart uittrekt als je recht naar je moederbord kijkt.

Sander H

Legacy Member
mja over die temp moet ge u totaal geen zorgen maken, graka's kunnen daar tegen
de mijne (in mijn laptop wel) durft soms zelfs boven de 100°C te gaan :)

Mr. Pro

Legacy Member
Temperatuur is naar de hoge kant voor NFSU2, zeker na 5 minuten.

Maar aan de andere kant, als ge voor de rest geen problemen ondervindt kan dat totaal geen kwaad.

Het is misschien wel is interessant om uw temps te testen met Rthdribl ( Real-time High Dynamic Range Image-Based Lighting, nogal ne naam he)(tooltje stresst véééél meer dan eender welk spel). In spelletjes loopt de temp van m'n 6800 Ultra op tot zo'n 72-73 graden, maar Rthrdribl krijgt dit op een paar minuten naar 87° :D
http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/

Bolt overigens alleen op DX 9.0 PS2.0+ kaartjes

Als uw pcke een halfuurtje dat verdraagt zonder uitvallen is elk spel stabiel :P

Gewoon opstarten, en standaard laten staan (best niet fullscreen zetten, want daar zit nen bug in: "Cause system crash on some enviroment with fullscreen mode. Cause of this problem is unknown. Running with windowed mode is recommended."), in zijn kotteke van 640x480 is genoeg, ge zult temp rap omhoog zien schieten

Conqie

Legacy Member
sToRm zei:
Ik heb dit pci express kaartje. Idle is de temperatuur 45° en als ik 5 minuten nfsu 2 speel loopt deze op tot bijna 80° in mijn antec sonata case.

dit alles op stock speeds.

Is deze temp. normaal en vanaf hoe hoog begint het schadelijk te worden....
Ben ook aant overwegen om misschien een ander coolerke te kopen voor erop te zetten...enige aanraders?

Thxz
ik haal toch ook gemakkelijk in de 70 graden tijdens games ,das volgens mij belange nog nie warm voor gfx kaartjes :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan