Metteh
Legacy Member
Ik heb mijn vorige probleem niet opgelost.
https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/mobo-pci-slot-zorgt-voor-probleem.813034
Komt er op neer zodra ik een graka in mijn pci slot steek kan ik niet meer handmatig mijn computer herstarten of met de reset knop.
Deze was op zicht nog niet zo erg, maar kreeg vandaag de ene na de andere bluescreen. Ik laat memtest lopen, alles passed zonder problemen.
Ik zoek dus verder naar het probleem, denk dus mijn graka aangezien de eerste problemen zicht voordeden terwijl ik the witcher 2 aan het spelen was.
Laat dus 3dmark lopen, bluescreen. Start de PC in veilige modus en een crappy kwaliteit filmje afspelen, pc freezed en krijge lelijke strepen (net geen artifacts denk ik).
Hierna boot hij ook niet meer goed door, blijft geregeld hangen in Post Bios scherm.
Ik laat voor de zekerheid memtest nog eens lopen, allemaal rode errors.
Snap niet dat de eerste keer memtest geen problemen gaf en pakt 4 uur later wel ?
PC is pas geformatteerd geweest, alle drivers zijn up to date alsook de windows updates.
Vind het vooral raar, de grafische fout in veilige modus die geen bleuscreen gaf, lelijke artifacts strepen. En dan ook gelijktijdig mijn ramgeheugen kapot zou zijn ? Dus samenligen met mijn eerste thread waar ik niet veel reactie op kreeg zou dus ook het probleem nog eens bij mijn moederbord kunnen liggen ?
ik ga nu
1) kijken of ik nog normaal kan booten.
2) mijn graka is vervangen om al zeker te zijn dat daar de fout niet ligt.
3) ram latjes apart testen.
https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/mobo-pci-slot-zorgt-voor-probleem.813034
Komt er op neer zodra ik een graka in mijn pci slot steek kan ik niet meer handmatig mijn computer herstarten of met de reset knop.
Deze was op zicht nog niet zo erg, maar kreeg vandaag de ene na de andere bluescreen. Ik laat memtest lopen, alles passed zonder problemen.
Ik zoek dus verder naar het probleem, denk dus mijn graka aangezien de eerste problemen zicht voordeden terwijl ik the witcher 2 aan het spelen was.
Laat dus 3dmark lopen, bluescreen. Start de PC in veilige modus en een crappy kwaliteit filmje afspelen, pc freezed en krijge lelijke strepen (net geen artifacts denk ik).
Hierna boot hij ook niet meer goed door, blijft geregeld hangen in Post Bios scherm.
Ik laat voor de zekerheid memtest nog eens lopen, allemaal rode errors.

Snap niet dat de eerste keer memtest geen problemen gaf en pakt 4 uur later wel ?

PC is pas geformatteerd geweest, alle drivers zijn up to date alsook de windows updates.
Vind het vooral raar, de grafische fout in veilige modus die geen bleuscreen gaf, lelijke artifacts strepen. En dan ook gelijktijdig mijn ramgeheugen kapot zou zijn ? Dus samenligen met mijn eerste thread waar ik niet veel reactie op kreeg zou dus ook het probleem nog eens bij mijn moederbord kunnen liggen ?
ik ga nu
1) kijken of ik nog normaal kan booten.
2) mijn graka is vervangen om al zeker te zijn dat daar de fout niet ligt.
3) ram latjes apart testen.