Archief - modded my x800

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sacristar

Legacy Member
copy-paste ;)
I finally went to aitec electronics shop near Leuven today and got the missing 20k VR.

I was so eager to finish the mods that I completely forgot to take pictures though :/

so here's one with the card installed. I didn't do the OVP mod and the white wires sticking out are for measuring the corresponding voltages :)


testing so far:
540 mhz core @1.5 Vcore = 30 mhz increase over stock :grum:
memory is a bit of a tricky thing:
best I got so far is 570 mhz @
2.10 Vdd and 2.25 Vddq
2.15 Vdd already gives worse results.
keeping vddq 0.05V higher then Vdd kills the oc
0.15 more V on Vddq give only a few extra mhz at best over 0.10 higher Vddq.

another thing that's odd is that I could reach 570 mhz on the mem stock on the axp
i only managed 540 with the p4 stock.

I also can't remember what bios is on the card or if it's the same as with the axp testing :rolleyes:



overall, I'm very dissapointed seeing that many out there obtain these (or even higher) clocks at default volts...


http://users.skynet.be/MesjogemeH/ASUS X800PRO ViVo @ XT PE Vmodded.jpg

WiD26

Legacy Member
Heeft jou x800xt 1.6ns of 2.0ns mem?
Mijn x800pro gaat tot 550/525 met een zalman dubbele heatpipe en 120mm fan erop,dat is wel met maar 12pipes (geen voldmods).
Ik ga ze binnenkort proberen te hardmodden,moest dat lukken dan zal die core ook wel flink zakken.

Sacristar

Legacy Member
'k moest het op harde waren in't nederlands zetten dus kan ek het hier evenzeer in't nederlands zetten eh ;)

Ik ben vandaag eindelijk naar den Aitec geweest (electronica winkel nabij Leuven) om mijn ontbrekende 20 kilo ohm potentiometer (=variabele weerstand) te halen.

Ik wou zo snel mogelijk de mods doen dat ik helaas in al mijn opwinding ben vergeten om foto's te nemen :?

Dus hier is er eentje met de videokaart geînstalleerd. Ik heb de OVP mod (OVP = overvoltage protect = overvolt bescherming) niet uitgevoerd en de witte draadjes die je ziet uitsteken dienen tot het meten van de corresponderende voltages (van L naar R: Vagp, Vdd, Vddq).


testresultaten tot dusver:
540mhz core @ 1.5 Vcore = levert slechts 30 mhz meer op tov bij standaard voltage.
geheugen is een beetje een gefoefel:
het beste dat ik tot nu toe heb eruit kunnen puren is 570 mhz @ 2.10 Vdd en 2.25 Vddq.
2.15 Vdd geeft reeds slechtere resultaten.
Vddq 0.05 V hoger instellen als Vdd smoort de overklok.
0.15 V meer geven Vddq als Vdd geven levert in het beste geval slechts enkele mhz'en meer op als wanneer ik Vddq 0.10 V hoger instel als Vdd.

Nog iets dat ik zo vreemd vind is dat ik vroeger 570 mhz op het geheugen haalde met de voltages nog standaard op mijn Athlon xp systeem.
met mijn pentium 4 systeem haal ik slechts 540 mhz op het geheugen met standaard voltages.

I also can't remember what bios is on the card or if it's the same as with the axp testing :rolleyes:
Ik kan me echter niet meer herinneren welke bios er op de kaart zit en of het dezelfde bios is als waarmee ik op mijn athlon xp systeem getest heb.



algemeen gezien ben ik vrij teleurstgesteld omdat er heel wat mensen zijn die even hoge of zelfs hogere kloksnelheden halen bij standaard voltages als ik bij hogere voltages.


ASUS%20X800PRO%20ViVo%20@%20XT%20PE%20Vmodded.jpg

Sacristar

Legacy Member
'k heb al van verschillende mensen gehoord dat de sapphire x800pro vivo's met blauw pcb zalig goed presteren. ik weet van 2 man dat ze 560/600 doen unmodded.
de sapphires met rode pcb zijn in hetzelfde bedje ziek als mijn asus.

de blue pcb sapphires zijn natuurlijk niet de enigen waarbij men zo'n goeie scores stock haalt.



en dan heb ik ook nog steeds geen verklaring waarom het geugen beter presteerde op mijn axp tov mijn p4.

mss ligt het aan de psu :unsure:


'k heb mijn 12V zo standaard mogelijk gezet maar mijn psu is nog niet gemod dus ik kan de 5V lijn niet ver boven spec pushen. eather way, afaik helpt dat toch enkel maar voor de gpu overclock maar ik zal dat wel zien eens ik die psu gemod heb.


*edit* oh en ivm die cooling --> arctic silencer 4 (ik moet trekstangetjes hebben voor die cpu block erop vast te zetten maar geen geld atm :/)

Sacristar

Legacy Member
'k denk er net aan dat ik Vagp mod heb op mijn mobo maar dat default naar ~1.7V wat ati kaartjes niet leuk vinden afaik.

'k zal die is moeten verwijderen denk ik...

corvette

Legacy Member
kristos zei:
'k heb al van verschillende mensen gehoord dat de sapphire x800pro vivo's met blauw pcb zalig goed presteren. ik weet van 2 man dat ze 560/600 doen unmodded.
de sapphires met rode pcb zijn in hetzelfde bedje ziek als mijn asus.

de blue pcb sapphires zijn natuurlijk niet de enigen waarbij men zo'n goeie scores stock haalt.



en dan heb ik ook nog steeds geen verklaring waarom het geugen beter presteerde op mijn axp tov mijn p4.

mss ligt het aan de psu :unsure:


'k heb mijn 12V zo standaard mogelijk gezet maar mijn psu is nog niet gemod dus ik kan de 5V lijn niet ver boven spec pushen. eather way, afaik helpt dat toch enkel maar voor de gpu overclock maar ik zal dat wel zien eens ik die psu gemod heb.


*edit* oh en ivm die cooling --> arctic silencer 4 (ik moet trekstangetjes hebben voor die cpu block erop vast te zetten maar geen geld atm :/)

inderdaad, ik heb zelf een X800pro van Sapphire met GAxxxx.1 core met blauwe pcb.
2.0ns ram of 1.6ns, het maakt echt niet uit.
mijn ram doet gemakkelijk 560+ Mhz
core idem.

Fr@gsta

Legacy Member
HiS Excalibur x800Pro ICEQ2 ViVo <3

Geen mis resultaat :D Hoe meer ik die kaarten zie, hoe meer ik mijn keuze beklaag.
Hoeveel heeft u kaart gekost kristos?

corvette

Legacy Member
Fr@gsta zei:
HiS Excalibur x800Pro ICEQ2 ViVo <3

Geen mis resultaat :D Hoe meer ik die kaarten zie, hoe meer ik mijn keuze beklaag.
Hoeveel heeft u kaart gekost kristos?

welke VGA heb jij mss?

Sacristar

Legacy Member
Fr@gsta zei:
HiS Excalibur x800Pro ICEQ2 ViVo <3

Geen mis resultaat :D Hoe meer ik die kaarten zie, hoe meer ik mijn keuze beklaag.
Hoeveel heeft u kaart gekost kristos?
500€ :cry:

Een RMA die in het honderd is gelopen. Ik mocht een nieuwe aankoop doen maar ik kon men geld niet terugkrijgen en het enige wat me toen kon interesseren was een X800 ViVo. De enige ViVo die ze toen snel konden krijgen was die van asus.

Anders had ik mij wel elders (goeiekoper) een sapphire (liever als asus) gekocht :/

Fr@gsta

Legacy Member
Zij gewoon blij da ge een ATi kaart hebt :D
nVidia is reteslecht in 3Dmark01.

En als ex-ATi eigenaar valt het verschil in IQ zeer, maar dan ook zeer goed op.

nazaar

Legacy Member
3dmark benches zijn niet alles ge ;)

maar laten we die discussie niet beginnen ;)

Fr@gsta

Legacy Member
u must be kidding me :)
Eerst zien wat ik uit dees kaartje kan halen.

corvette

Legacy Member
kristos zei:
daarom dat ge een ati gekocht hebt :rofl:

op het moment van aankoop zeiden ze in de winkel dat de 6800GT's pas over maanden gingen toekomen.. ik khad echt geen goesting om zolang te wachten..

achteraf natuurlijk spijt van gekregen..

corvette

Legacy Member
Fr@gsta zei:
wrm, 560/1132 zijn geen clocks om van te treuren.

neen, hij kan prolly zelfs nog wat hoger. maar ik heb het nog niet geprobeerd
temps
idle: 35°C load: 61°C

tis gewoon dak al gans mijn leven een voorliefde heb voor nvidia..
heb altijd al nvidia's gehad..

btw check inbox ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan