Darkwing Duck
Legacy Member
Hey
SLI/CF configs worden steeds populairder. Dikwijls is het plan om een tweede graka bij te steken wanneer de eerste niet meer voldoet. Ook wordt/is het soms interessant om voor 2 goedkopere kaarten te gaan dan 1 duurdere.
Microstutter is een woord dat dan regelmatig valt en ik vraag mij af of dat er niet voor zorgt dat je performanceboost van de tweede kaart serieus tegenvalt. Voor de mensen die niet weten wat het is. Wikipedia zegt dit:
Je hebt dus wel een hogere FPS, maar doordat de tijd tussen elke frame niet constant is ontstaan er soms langere gaps tussen de gaps tussen de frames. Dit omdat de frames door meerdere graka's gerenderd worden. Ondanks de hogere FPS lijkt je beeld dus wat te schokken soms. De beginpost hier legt het ook goed uit.
Er is wellicht al heel wat over geschreven geweest, maar ik vond niet direct iets via search. Ik ben er nog meer over aan het lezen, maar er zijn toch precies wat mensen die er last van hebben, als ik zo lees op andere fora? Heeft iemand er ervaring mee?
Niemand die hier iets over kan zeggen?
SLI/CF configs worden steeds populairder. Dikwijls is het plan om een tweede graka bij te steken wanneer de eerste niet meer voldoet. Ook wordt/is het soms interessant om voor 2 goedkopere kaarten te gaan dan 1 duurdere.
Microstutter is een woord dat dan regelmatig valt en ik vraag mij af of dat er niet voor zorgt dat je performanceboost van de tweede kaart serieus tegenvalt. Voor de mensen die niet weten wat het is. Wikipedia zegt dit:
Micro stuttering is a term used in computing to describe a quality defect inherent to multi-GPU configurations, such as nVidia SLi and ATI Crossfire, using AFR. It manifests as irregular delays between frames rendered by the multiple GPUs, causing the instantaneous frame rate of the longest gap to be significantly lower than the frame rate reported by benchmarking applications, such as 3DMark, as they usually calculate the average frame rate over a second. In lower frame rates when this effect may be apparent the moving video appears to stutter, resulting in a degraded gameplay experience in the case of a video game, even though the frame rate seems high enough to provide a smooth experience. Single-GPU configurations do not suffer from this defect and can in some cases output a subjectively smoother video compared to a multi-GPU setup using the same video card model.
Je hebt dus wel een hogere FPS, maar doordat de tijd tussen elke frame niet constant is ontstaan er soms langere gaps tussen de gaps tussen de frames. Dit omdat de frames door meerdere graka's gerenderd worden. Ondanks de hogere FPS lijkt je beeld dus wat te schokken soms. De beginpost hier legt het ook goed uit.
Er is wellicht al heel wat over geschreven geweest, maar ik vond niet direct iets via search. Ik ben er nog meer over aan het lezen, maar er zijn toch precies wat mensen die er last van hebben, als ik zo lees op andere fora? Heeft iemand er ervaring mee?
Niemand die hier iets over kan zeggen?