Archief - Microsoft Sidewinder

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

traxman

Legacy Member
Ik heb een Microsoft Sidewinder. Gebruik deze om al mijn voetbal spelletjes mee te spelen. Of kortom alle spellen die leuker zijn met afstandsbediening.

Nu heb ik me een nieuwe computer aangeschaft en past deze aansluiting (15 pinnetjes) hier nergens meer op.

Bestaat er een tussenstukje om van deze aansluiting naar usb te gaan?
Of moet ik een hele nieuwe controller kopen?!

Alvast bedankt!

traxman

Legacy Member
Ik denk dat ik zoiets moet hebben ja.

Merci voor het laten weten!

Exit

Legacy Member
welk mobo hebt ge? game port zit op zo goed als elke pc MAAAR nie altijd zit de stekker erop, wrs moet ge die apart kopen en aansluiten, geen naam en type mobo en ik zeg u of da erop zit.

traxman

Legacy Member
Ik kan er nie veel over vinden in de boekjes die erbij zitten, alleen:

P4 - 550
3.40Ghz - 1mb L2 cache
800mhz front side bus

Tis die laatste uit den aldi. :)

Exit

Legacy Member
medion dus (als den Aldi, die van dees week?) zal es aan persoon die voor die herstellingen zorgt aanspreken!

Exit

Legacy Member
ik zie die pas vanavond online, anders via sms es zien ...
(kijkt eens op mobo of er nog aansluitingenzitten ... ik ga es ff zien of ik die kan bereiken)

edit, vroeger waren er ook joystick pci kaartjes, dunno of die er nu nog zijn

de fitnessbonk

Legacy Member
Vroeger waren pc's uitgerust met soundblasters, en daar zat die gameport op. Sinds de komst van USB is dat verdwenen.

Ik heb dezelfde controller als jij, op mijn nforce2 mobo zit die stekker er ook niet op.

Maar ik heb een audigy2, en daar zat dit bij.

Dat moet ik op die audigy aansluiten. Ik kan dit ook op m'n mobo aansluiten maar toen werkte dit niet, vreemd.

Als die voorziening er niet is kan je altijd een oude soundblaster op de kop proberen tikken om enkel te gebruiken voor de gameport.

DyNaRaX

Legacy Member
ik heb ook een sidewinder, met usb adapter. Vroeger altijd op gamepoort gezeten maar sinds mijn nforce 2 mobo gebruik ik de usb adapter. mijn mobo heeft een gamepoort maar xp doet nogal lastig, gamepad werd niet herkent in games enzo, op de usb poort werkt hij perfect.

Idem bij mijne pa, die gebruik zijn sidewinder nu ook op usb (ook xp)

Exit

Legacy Member
k, heb antwoord, op die nieuwe mdeion pc uit denaldi zit geen mogelijkheid meer voor gamepoort .. gaat ge dus overgang naar usb of een usb controller moeten kopen ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan