Archief - Met laptop in zon verstandig?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vandammeee

Legacy Member
hey allemaal ;)

Ik weet niet zeker of dit hier past, maar anders zeggen jullie het maar en dan verzet ik het wel :)

Ik heb een redelijk eenvoudige (?) vraag. Kan het kwaad om met je laptop in de zon te werken (bv.: oververhitting)? Laptop's woden in het algemeen al wat sneller warm, dus daarmee dat ik het mij afvroeg. En mijn is al 3 jaar oud, dus kan misschien wat minder verdragen.. :p

zonnige groeten :p
Vandammeee

Fraggie

Legacy Member
Je moet je dan de vraag stellen: wat is in de zon werken?
Uren aan een stuk in de felle zon zitten met je laptop zal vanzelfsprekend niet goed zijn. Ik ken een aantal personen die toch geregeld een paar uur met de laptop in de zon zitten en niet te klagen hebben van verkleuringen/oververhitting/scherm die afziet etc..

Wil je het toch doen, en wordt de laptop zeer warm, ga dan eens na of het mogelijk is om zonder batterij te werken.

R3L4X

Legacy Member
Als het puur is om bijvoorbeeld een halfuurtje wat muziek te luisteren, foto's te bekijken, mails een te zien, dan kan dat perfect. Zoals hierboven al gezegd, werk op je batterij, dat bespaart ook al wat extra graden.

Wat ik zeker niet zou doen is uren in de zon ermee gaan zitten of te beginnen gamen.

scipicore

Legacy Member
Als in de zon zitten gelijk staat aan buiten zitten (en dus niet in de veranda) is dat zeker geen probleem. Een fris briesje doet veel :p

Vandammeee

Legacy Member
Concreet is het om voor school te werken, dus max 2 uurkes word+internet.

R3L4X

Legacy Member
Vandammeee zei:
Concreet is het om voor school te werken, dus max 2 uurkes word+internet.

In ieder geval ervoor zorgen dat er iets tussen uw benen en de laptop zit, anders gaat ge dat niet lang uithouden.

sneax

Legacy Member
In de zon werken is geen enkel probleem, de vraag zal eerder zijn of ge uw scherm nog deftig kunt zien.

Waar ge wel moet voor opletten is dat er niet te veel stof in de laptop zit zodat die goed kan koelen. Als de fan regelmatig luid draait maar er komt amper warme lucht uit de exhaust dan hebt ge wss een verstopte heatsink (vol stof) en dan spuitte best uw laptop eens uit. Makkelijkste is door onderpanelen los te vijzen en gewoon in alle gaten en kieren spuiten (ik had bij mijn M1330 echt hele stofwolken, die had echt een stofzuigereffect, elke 3 maand moestek die is uitspuiten, bij men mac dan amper stof na een heel jaar).

Zolang de laptop goed kan koelen kunde eindeloos in de zon zitten. Zeker als uw scherm goed genoeg is om in de zon te kunnen werken vermoed ik dan ook dat het ne premium laptop zal zijn die wel deftig gebouwd is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan